Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Hits No Olimpo Dionysio

Publicerad 2012-05-17 08:23:15 i Naglar - holografiska lack,

Jag njöt av Ares i ett par dagar men sen var jag sugen på något annat även om det gärna fick vara samma stil. Jag plockade alltså fram Dionisio, det lila lacket från Hits No Olimpo-kollektionen. 
Två lager av det här fantastiska lacket räcker. Det är en smidig formula och jag köpte mina lack innan Hits fick problem med penslarna. Okej, penseln är lite bred och platt för att vara i min smak men den är inte omöjlig på något sätt. Det är samma sak som med OPI-penseln, den är lite för bred för de smalaste naglarna, men det funkar okej alla fall. Torktiden är snabb och lacket är bra på alla sätt.
Ni ser att det är en kraftig effekt i det här lacket. Scattered, så klart, men det får ihop regnbågar utan problem. Många indie-märken som gör hololack kallar ju spectraflairfranken för linjära, vilket de inte är då partikelstorleken är för grov för det, och även etablerade märken kallar sina scattered för linear nu för tiden. Begreppsförvirringen är total, speciellt sedan t.ex Klean Color kallade sina prismatiska lack för holo och sina multikroma glitter för chunky holos. Hur som helst, det här lacket ligger bra till på "holometern" som ni ser och det blir tydliga regnbågar även om det inte är linjärt.
Det är en härlig och intensiv lila färg dessutom. Även i mulet väder, som det varit idag, så är det vackert och faktum är att den holografiska effekten gör sig påmind även i ganska moderata mängder med sol eller elektriskt ljus. När den slocknar är det som sagt en fin färg ändå och det är ett av skälen till att jag tycker No Olimpo var en så lysande kollektion. Lacken är färgstarka och intensiva nog att vara intressanta att bära oavsett ljusförhållandena. Bilderna här är tagna när solen visade sig, så de visar lacket när det är som bäst.
Gissa vad! Jag har gjort inte bara en utan två videor! Varför? Jo, jag bytte vinkel mot ljuset och sen kunde jag inte välja vilken av dem som bäst visar lacket. Så var det med det. Båda är ganska korta så pinan är över snabbt om ni tittar på dem. Jag älskar att se hololack i solsken så jag ska nog titta på mina filmsnuttar när jag känner mig lite oinspirerad och hängig. Regnbågar jagar oftast bort det negativa man samlat i tankarna.

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-05-17 08:53:48

Oh, vilket häftigt lack!! Filmsnuttarna är jättefina! Jag tycker de kompletterar bilderna bra!

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-05-17 09:20:41

Himla fint!

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-05-17 09:46:41

Ser underbart ut!

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-05-17 10:00:12

Inte är det bättre av att Deborah Lippman kallar sina flakelack för holo (??). Men detta var mycket snyggt!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-17 10:37:42

MNPO! Visst är det ett helt magiskt lack! Jag älskar det!



Kerstin! Ja, det är vackert!



Lacklycka! Det är underbart!



Veronica! Nej, det är sant. DL bidrar till förvirringen. Och Essence som kallar några effektlack holografiska. Nå, huvudsaken vi vet att de har fel. :D

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-05-17 10:40:13

Jättefint!

Jag gillar inte att linjär eller scattered har med partikelstorlek att göra. Så fort det bildar regnbågar i linjer borde det heta linjär. Scattered har en dålig klang och jag tänker på typ kleancolor holo chrome .

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-17 11:21:29

Sanna! Jag håller egentligen med dig. Det skulle vare enklare så. Det är verklgen en dålig klang i scattered eftersom det missbrukats för just de prismatiska glitterlacken. Bekymret ligger väl i att t.ex Kaleidoscope alltid omnämns som scattered och de bildar ju alla regnbågar.

Postat av: Mína
Publicerad 2012-05-17 11:52:18

♥♥♥

Postat av: Annie
Publicerad 2012-05-17 12:03:12

Vad denna är vacker!! Jag har jättedålig koll på det där med scattered och linear så jag kallar allt för holo bara... Även prismatiskt glitter får åka in i holo kategorin (skäms lite...)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-05-17 12:13:13

Verkligen fantastiskt tjusigt! Tycker det ser otroligt fint ut på dina videos och bilder. Tror att min Dionysio är mörkare och brunare för din ser mycket snyggare ut än min. Har vi jämfört våra IRL? Sen håller jag ju med Sanna såklart, jag trodde ju att det var så. Har Let's Do It In 3D nu, den är galet blingig och också galet scattered, fast på ett bra sätt, regnbågarna är fantastiska!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-05-17 12:53:32

Sjukt snyggt! Tycker om att den lila basen inte är så blek utan riktigt knallig.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-17 14:26:58

Mina! It is a lovely polish!



Annie! Ja, det spelar väl ingen stor roll egentligen. Jag är lite sjukt svag för holosar så jag vill nerda till det.



Emma! Nej, vi har inte jämfört. eller har vi? Minns inte. Jag älskar det här lacket och tycker du ska prova igen och se hur det ser ut. Du kanske minns fel. Om du minns rätt får jag panik för då kanske min backup inte är så här underbar... Holoparanoian slår till igen...



Nailtastic! Det är så vansinnigt vackert! Så fin lila! Så intensivt!

Postat av: Helena
Publicerad 2012-05-17 16:01:55

Måste ha ett mörklila holo!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-05-17 22:12:38

Det är inte holoeffekten som är fel i mitt lack, det är färgen. Min är holografisk men så mörk.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-18 10:45:44

Helena! Det måste du!



Emma! Men det är ju lika illa det... Hoppas min backup är "rätt"...

Postat av: Zizzie
Publicerad 2012-05-18 10:52:52

Väldigt vackert. Perfekt med filmsnuttarna :)

Postat av: Jessica
Publicerad 2012-05-19 00:04:18

Åh, så underbart fint!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-19 08:24:19

Zizzie! Vad roligt att du tycker det!



Jessica! Det är det!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela