Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Hits No Olimpo Atena

Publicerad 2012-05-18 10:52:21 i Naglar - holografiska lack,

Hits No Olimpo är enligt mig en av de bästa kollektioner som någonsin gjorts. Fantastiska och intensiva färger, starka holografiska effekter med gnistrande regnbågar. Om Layla kan matcha intensiteten i färgerna med sitt nya släpp som jag och Emma väntar på som barn väntar på julafton, och dessutom ha samma linjära och kraftfulla holo, då kommer jag att svimma i en holorgasm. Det ser alla fall ut som att Laylas nya lack kommer vara starkare i färgerna än den förra kollektionen på den bild jag sett, men deras promobilder är ju i samma klass som OPI:s så vem vet. Alla fall, vi ska inte prata om Layla, vi ska prata om Hits. Hits lyckades ju ge oss de intensiva färgerna förra året och jag älskar dem!
Atena är det fuchsiafärgade. Stark och lysande rosa alltså. En färg som jag gillar på mig själv för den är kall nog att passa min hudton och kraftfull nog att matcha min person. En gång i tiden, när jag precis börjat jobba som lärare, så var det en tjej i mitt arbetslag som tyckte jag påminde om magentafärgade rosor. Som person alltså. Min bild blev den av en ganska stel och oinbjudande snittros i en billig bukett på Ica men hon kanske inte alls menade så. Det är ändå en lustig association då jag inte direkt överanvänder färger av den här typen.

Mina bilder vill inte fånga hur vackert det här lacket är. Det är en jelly men den täcker med två lager. Den holografiska effekten är stark. Regnbågarna tippar lite mot gult snarare än blått. Den är scattered men i det mellanregistret vi talat om tidigare som närmasr sig linjära lack. Här är en länk till min hologuide. Det blir alltså tydliga regnbågar även om inte färgbanden är till hundra procent sammanhållna.

Och eftersom det blivit en vana och för att jag tycker det verkligen ger en bättre uppfattning om hur lacket ser ut, här kommer ett videoklipp:

Kommentarer

Postat av: Zizzie
Publicerad 2012-05-18 11:53:45

Väldigt vackert! Det här vill jag ha :)

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-05-18 13:50:31

Är också oändligt otålig på Laylas släpp, vill att de kommer nuuuuu!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-18 13:58:52

Zizzie! Ja, det tycker jag låter bra!



Cactus! Ja, jag är så ivrig! Misty Blush är verkligen den jag är mest nyfiken på men även den gröna ser läcker ut. Om den röda är röd blir jag galen av glädje men jag tror den kommer vara rosaröd...

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-05-18 14:07:54

Så himla fint!!

Jag har stora förhoppningar när det gäller Layla's nya kollektion!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-18 16:17:37

MNPO! Jag med!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-05-20 13:57:06

Så jäkla snyggt! Vet inte om jag gillar denna eller QT bäst, båda är underbara!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-05-20 15:25:27

Emma! Jag tror jag gillar Atena mest. Okej, QT har ju en linjär regnbåge, men Atena har så intensiv färg även i skugga.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela