Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Half Baked Azalea

Publicerad 2012-05-30 16:00:00 i Emmas FOTD 2012,

En rosaguldig sminkning som har blivit liggande länge. Inte för att jag inte gillar den, tvärtom jag tycker det bev superbra, men det har alltid kommit annat i vägen så ni får se den nu.

Hyn

Foundation: Elemental Beauty Soft Focus foundation, en mix av färgerna Nude och Sunshine

Concealer: MAC Studio Sculpt Concealer NW 20

Puder: Elemental Beauty Matte Powder

Rouge: MAC Mineralize Pleasantry
Ögon
Ögonbryn: Laura Mercier Brow Definer Soft
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance
Ögonskuggor: Urban Decay Half Baked och Bn Nye Azalea

Highlighter: Urban Decay Virgin

Kajal: Elisabeth Arden

Mascara: Clinique Lash Power Mascara

Lösögonfransar: Ardell Wispies

Läppar

Läppstift: MAC High Tea

Half Baked på inre halvan av ögonlocket och Azalea på den yttre. Kanten blendades och jag använde ljusa Virgin som highlighter och målade eyeliner, mascara och limmade dit lösögonfransar. Ni kanske märkt att jag använt Wispies väldigt mycket på sistone, de är mina favoritfransar för närvarande, de ger en snygg inramning till ögat samtidigt som de ser naturliga ut, inte så där in your face som vissa fransar kan vara. Sen beror det ju såklart på vilken look man är ute efter men Wispies känns sällan fel.

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-05-30 17:44:52

Ljuvligt fint med både färgerna och vingen!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-05-30 18:41:51

kerstin: Tack! jag älskar rosa och guld tillsammans, tycker att det är en ljuvlig kombination...

Postat av: Zizzie
Publicerad 2012-05-30 18:54:03

Vackert Emma! :)

Postat av: Ninni
Publicerad 2012-05-30 19:28:32

Superfint, jag tänker på en solnedgång när jag ser den.

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-05-30 21:23:44

Zizzie: Tack raring:)



Ninni: Tack:) Jag med! Så fort Azalea åker fram så blir det solnedgångskänsla tycker jag.

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-05-30 22:32:11

Jättefint! Måste testa något liknande själv :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-05-31 05:45:35

Det är jättevackert! Så fina färger och fransarna är perfekta! Väldigt fint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-06-06 11:10:18

MNPO: Tack:) Ja gör det vet jag!



Sminkan: Tack så mkt:) Ja Wispies är verkligen underbara...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela