Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Ethine

Publicerad 2012-05-04 22:33:05 i Emmas NOTD i glitter och holo,

Nu är det ju holofredag och inte neonfredag så jag tänker styra oss på rätt köl igen. Denna vecka har jag burit ett av mina egna frankenholos, ni vet Holo Black i den ljuslilarosa färgen Ethine. Jag tycker att det här lacket blev väldigt fint, det har väldigt vackra gnistriga regnbågar i solljuset och en ganska trevlig färg. Jag är osäker på vad jag använt för lack, det är Siw som gett holoeffekten och så är det klarlack och om jag inte missminner mig ett knallrosa lack från Sally Hansen, minns ej namnet. Hur som helst, det var otippat att det skulle bli så ljust men jag tycker att det blev fint och passar för bra som Ethine. Här är två lager, tre hade varit bättre, men jag kände mig lat och trött när jag målade naglarna.
För er som inte läst Holly Blacks fantastiska Tithe-triologi så kan jag meddela att Ethine är Roibens syster, tror att de är tvillingar men jag är inte hundra. Ethine är väldigt lik Roiben till utseendet och min tanke med lacket var att jag ville ha en feminin version av Roiben, tänk grårosa. Tycker att det blev rätt bra. Vad gäller personen Ethine är jag lite kluven, hon är extremt undergiven den saliga drottningen i bok 1, men i slutet av den tredje delen ser hon Silarial för vad hon verkligen är och tuffar till sig rejält. Bra där Ethine, sånt gillas!

Kommentarer

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-05 07:47:30

Otroligt fint! Påminner om DS Amethyst, samma regnbågar och samma lite grårosalila ton.

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-05-05 08:18:42

Väldigt tjusigt :)

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-05-05 09:14:11

Mycket tjusigt!

Postat av: Annie
Publicerad 2012-05-05 09:42:29

Himla tjusigt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-05-05 10:25:07

sminkan: Tack. Det påminner nog lite om Amethyst, men denna är inte alls lika spektakulär. Fin ändå tycker jag och ett trevligt lack att jobba i diskret, men ändå kul med regnbågarna...



MNPO: Tack:)



kerstin: Tack!



Annie: Tack så mkt:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela