Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Visit me in Prism

Publicerad 2012-05-05 22:12:04 i Naglar - holografiska lack,

Okej, om jag fuskade i fredags och hade neon så har jag lackat om till holo nu. Visit me in Prism, en av mina gamla godingar som ni kan se av den slitna flaskan. Den kom 2006 med Kaleidoscopelacken och är ett scattered holo i ljuslila. Väldigt sött! Den är lite rolig för den är mer holo nu, i lampljuset, än den var i det i och för sig rätt fjuttiga solljus jag hittade på balkongen. 
Här är det i dagsljus. Jag ska inte säga sol för det var det egentligen inte. Men det var rätt ljust. Man ser ju lite holoeffekt dessutom. Det är tre lager av lacket. Torktiden är snabb, det är lätt att måla med. Det är ett bra lack. Enda felet är väl att det är ur produktion och hett eftertraktat så flaskorna idag går för mer än 20 dollar på eBay. Jag vet inte om färgen är så spektakulär att det är värt vilket pris som helst men det är fint och det funkar även om man ska ha ett mer neutralt lack.
Här kommer ett försök att videoblogga. Det var skitkallt på balkongen, jag frös som en hund och var barfota dessutom. Vinden rasslar i mikrofonen och man ser skuggan av nätet jag har uppspänt för katternas skull. Kanske inte den bästa filmsnutten alltså, men det är min premiär vad gäller att visa video på naglarna. Jag kanske blir bättre med lite övning.
Och lite ninjaträning som grädde på moset. Siri och Signe har en liten brottningsmatch på gång här. De slåss alltså inte, de leker. Det ser ganska våldsamt ut men de är helt oskadda och ligger och sover tillsammans nu.

Kommentarer

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-05-05 23:33:44

Hahahaha vilken härlig video på kissarna! Precis så där går det till här hemma också när Siggi och Brutus jagar varandra. Det är underbart att se eftersom de verkligen tycker om varandra. Och sött lack!

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-05-06 00:47:26

Fint lack, även om det är lite för pastelligt för min smak. Din film är ju bättre än mina i alla fall. :-) Det är lite knepigt när man inte har tillgång till någon bra videokamera.

Jättekul att se dina fina kissar! Jag säger som du om Katla - mer!

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-05-06 09:05:02

Finfint!



Och viken fajt! :)

Postat av: Karolina
Publicerad 2012-05-06 11:30:06

Hej! Förstår att du har flera foundation från everyday minerals! Jag har ett önskemål om ett inlägg med bild på alla färger? :) skulle gärna vilja veta vilken som är ljusast och sen i vilken ordning det blir mörkare i! kram på dig världens bästa sminkblogg! :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-06 11:45:11

Veronica! Ja, det är nog kattkärlek å högsta nivå!



Nageldraken! Sant. Min låter så jäkla mycket när den ändrar fokus. Annars går det ju okej alla fall.



Kerstin! Ja, de hade roligt!



Karolina! Jag använder inte mineralfoundation. Provade några gånger men gav bort eller kastade allt sen. Kanske Emma kan hjälpa dig för hon har nog några.

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-05-06 11:50:36

Snyggt! Kaleidoscopelacken är ju inte så roliga i färgerna, men den vackra holografiska glittrigheten gör dem ju verkligen underbara. Kul med vidodeblogg också, och vilka Ninjakatter du har! Signes hopp i början var imponerande tycker jag:)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-05-06 11:52:48

Lacket är fint, skulle absolut kunna klicka hem det om jag hittar det till ett bra pris.



Och vad fina kissarna är! Det är så roligt att titta på när katter leker.

Postat av: beautylana
Publicerad 2012-05-06 12:18:22

Fint!

Postat av: Annie
Publicerad 2012-05-06 15:55:48

Himla tjusig färg! Jag vill också ha ninja-katter :D

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-06 18:12:32

Emma! Visst är hon duktig på att hoppa! De är så söta båda två.



Nailtastic! Ja, lekande katter eller katter som gosar är fantastiskt.



Beautylana! Ja, det är det.



Annie! Ja, ninja-katter är bäst! :D

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-05-06 21:38:07

Fint holo! Kul att se Signe och Siri fightas :D

Postat av: Nea
Publicerad 2012-05-08 16:07:18

Så härliga katter :) Min har inga direkta kompisar så men han har en förmåga att kunna leva jäkel helt på egen hand ;) Lacket.. åhh.. skulle vilja ha hela kollektionen, så ljuvligt!!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-08 19:19:58

MNPO! De hade kul!



Nea! Ja, katter kan ofta underhålla sig själva. :D

Postat av: cc
Publicerad 2012-05-08 21:40:44

Vad kul med mer videos :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-09 06:10:30

CC! Ja, jag hoppas ni alla tycker det.

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2012-05-09 11:42:27

Fantastiskt söta är de

Postat av: marsha
Publicerad 2012-05-10 14:27:17

Little girl is getting playful! Simply gorgeous polishes! Skyscraper looks a lot like SSN.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-10 20:08:19

Kajalen! Ja, det är de!



Marsha! Thank you!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela