Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Sun Worshipper

Publicerad 2012-05-04 17:59:06 i Naglar i orange,

Jag vet att det är holofredag men faktum är att för mig är det neon som gäller idag. Jag har sett en massa vackra neonmanikyrer sista tiden och varit sugen så igår slog jag till och plockade fram det mest lysande jag äger. China Glaze Sun Worshipper. Jag har visat den förr så den är ingen nyhet men den är väl så fantastisk att den förtjänar en repris den med. Eller vad säger du, Anne? ;D
Det är en mardröm att måla med. Här ser ni fem lager och den är fortfarande streaky och på ställen där man inte överlappat lagren så blir det liksom sprickor i kanten. Ni ser det på min tumme. Jag bryr mig dock inte för ingen ser så noga på ett lack som det här. Det sticker en i ögonen och skriker ut sin närvaro. Man ser naglarna på tio meters håll. Det är inget som kan nonchaleras eller missas. Det är som tio lysande prickar seglar omkring vid en men de är liksom inte del av en för de är så osannolikt jätteneoniga.
Tack och lov torkar det fort som attan så de många lagren är inte plågsamma vad gäller torktid. Det torkar med satinmatt finish så överlack är ett måste. Jag kan inte tänka mig ett bättre neonlack när man tänker på färgen men det är som sagt strimmigt och flammigt även efter mina många lager så det kräver att man är noggran och tålmodig. Vill ni se min gröna ring som jag "matchat" med idag? Klart ni vill! Så här ser den ut. Ett eBayfynd. Jag älskar roliga smycken som gärna får vara lite överdrivna och blingiga. Svårt att motstå att skaffa mer också när man kan få dem för en dollar och fri frakt på eBay.


Kommentarer

Postat av: Helena
Publicerad 2012-05-04 19:26:31

Det här är riktigt häftigt!



Jag ser verkligen fram emot China Glaze Summer Neon collection.

Postat av: Annie
Publicerad 2012-05-04 20:26:09

Den här ju otroligt härlig och snygg! Älskar färgen och den är helt klart värd alla lager :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-04 20:41:42

Helena! Nja, ChG Summer Neons ser inte så unika ut. Men det är klart, fick jag dem gratis vore det en annan sak.



Annie! Den är fantastisk!

Postat av: beautylana
Publicerad 2012-05-04 20:46:23

Det ser riktigt giftigt ut. Jag skulle inte v[ga att ha en s[nt stark f'rg!

Postat av: Katrin
Publicerad 2012-05-04 20:56:25

Jag grundar alltid med vitt lack under neonlack, då räcker det med två lager Sun Worshipper och färger poppar extra! :oD

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-05-04 20:56:27

Den här är så tuff! Måste plocka fram min flaska snart igen :)

Postat av: BrilliantNail
Publicerad 2012-05-04 21:43:24

Riktigt häftig färg!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-05-04 22:33:48

Neon på en holofredag:O Så upprörande... Coolt lack men låter gräsligt att måla med.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-05-04 23:47:00

Är det något lack som tål en repris så är det verkligen detta! Helt klart det galnaste neonlack i min samling. Men ack så plågsamt att lacka med! Men vem bryr sig när lacket är så roligt på naglarna? :-)

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-05-05 08:22:54

Oh, det måste jag plocka fram snart! Riktigt härligt lack!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-05 13:10:27

Beautylana! Nej, alla är olika.



Katrin! Jag är inte så förtjust i att använda vitt eller svart under lack, tar hellre ett nudelack i så fall. Jag gillar inte att färgen ändrar sig.



Lacklycka! Ja, fram med den!



Brilliant! Ja, den är härlig!



Emma! Ja, det är det. Coolt men gräsligt.



Nailtastic! JA, plågsamt men värt det är en bra sammanfattning.



MNPO! Ja, den är så glad!

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-05-05 17:49:11

Wow, det var inte ett diskret lack! Gillar! :-)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2012-05-07 20:06:12

Det här har jag spanat på hur länge som helst. Nästa gång jag beställer så kanske det slinker med... ;) Synd på alla lager dock.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela