Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Spin Me Round

Publicerad 2012-05-11 05:42:38 i Naglar - holografiska lack,

Holofredag!! En härlig tradition, eller hur!  Jag fuskar så klart, och visar ett lack från förra helgen. det kommer dock bli holo här lite senare om solen vill samarbeta. Just nu är det mulet och trist. Det kommer säkert klarna upp lagom tills jag är på jobbet. Vi får se hur det ser ut när jag kommer hem alltså. 
You Spin Me Round är ännu ett av lacken från Kaleidoscope. Ni ser att jag varit lite nostalgisk på sista tiden. Faktum är att jag har massor av inlägg från den här kollektionen liggande från hösten och framåt. Det här hade jag dock i söndags. Jag hade tänkt prova St George igen egentligen, den från A England. Den blev total misär och jag blev arg och därför blev det Kaleidoscope igen. Ett tryggt lack för jag vet hur det är att lacka med, hur lång torktid den har och allt annat väsentligt.
Alla mina Kaleidoscope kräver tre lager. De är enkla att måla med, torkar snabbt och är på det stora taget trevliga. Minuset är att många av dem är rätt bleka. Inte alla dock. Den här ska ju vara blek, det är nudelacket i kollektionen. En ganska kall beige med massor av hologlitter som ser silvrigt ut om det inte är i solen. I solen kommer en medelstark scattered effekt fram. Det är inte full fräs på det, som på t.ex He's Going in Circles utan får mig mer att tänka på effekten på de bästa Milani-lacken. Kanske något mer holografiskt än dem, men inte mycket.

För att verkligen visa er så blir det en liten video igen. Det är väl roligt! Knäppandet beror på att kamerans autofokusering är igång.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-05-11 05:55:02

Tjusigt! Jag ska med visa holo sen och självklart fuskar jag med ett lack från förra helgen:)

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-05-11 06:30:30

Väldigt fint! Vi får hoppas på holoväder lite senare, just nu ser det väldigt mörkt ut :D

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-11 06:37:25

Emma! Ser fram emot det! Dina holobilder är alltid så lockande!



MNPO! Ja, det vore trevligt med en gnutta sol.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-05-11 08:04:17

Kanonfint! Fusk är egetnligen det enda rätta till holofredag. Jag lyckades inte planera så bra, så mitt inlägg kommer inte förrän efter jobbet ikväll...

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-05-11 09:06:28

Jag fuskade också. Visar ett lack från i söndags. Åh, China Glaze, varför kan dom inte göra fler lack i Kaleidoscope- och OMG-kalibern. Vad väntar dom på? Älskar verkligen båda kollektionerna. Men vem gör inte det?

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-12 08:30:39

Kerstin! Ja, fusk är tillåtet. Det är bra!



Pamsan! Ja, jag är ju lycklig nog att äga båda. De är verkligen kul att ha.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela