Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Kiwi

Publicerad 2012-03-20 07:54:00 i Naglar i grönt,

Minns ni att jag började visa Jellybeans från Nubar? Jag hann med tre på bloggen innan jag blev lite distraherad och glömde bort att ytterligare en låg i arkivet. Den här blev inte långvarig på mina naglar, den hade dels behövt underkläder och dels är det fel nyans mot min hud. Den heter Kiwi men är mer avocado och avocado ser smutsigt ut på mig. Jag gillar dock avocado så jag hade nog överlevt det men kombinationen mellan en färg som ser smutsig ut på mig och en formula som också ser smutsig ut... Nej. Nästa gång blir det definitivt Zoya Minka under ör det skulle ta hand om den smutsiga känslan jag får av jelly. Jag vet att många av er älskar jelly-finisher och jag har en del jellylack jag gillar, som Brite Bird The Dynamos eller China Glaze Emerald Sparkle eller varför inte vackra Ravishin' Dahling som också är från China Glaze. Ska jag älska en jelly måste den dock vara lite mer kamoflerande av nagelllinjen som är mellan nagelplatta och den fria, vita tippen. Jag gillar det är lacket mer i teorin än på nageln alltså. På bilderna är det tre lager, rätt flödiga, och torktiden var bra.

Kommentarer

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-03-20 08:56:08

Nja. Lite för blek tror jag allt. Passar nog inte min hudton heller. Men tror du att lacken i kollektionen går bra att använda till sandwich-manikyrer?

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-20 10:16:41

Pamsan! Ja, jag tror de är perfekta till det. Har aldrig själv gjort en sådan manikyr men funderar på att prova idag. :D

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-03-20 16:01:53

Jag minns Jellybeans! YAY :) Jag föll för köplusten redan efter du visade det ljusblåa, så snart blir det (ovana) pasteller på Kitty oxå.



Det finns en god grön ärtsoppa som kallas Creme Ninon... Ser ut nåt åt det där hållet, haha.



Ser fram emot Jelly-sandwitch-mackan. Jag har fortfarande ingen aning vad det är, väntar med spänning!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-20 17:24:27

Kitty! Den finns där nu, mackan. ;D

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-03-20 18:05:44

Jag gillar färgen och jellies... Fint!

Postat av: Annie
Publicerad 2012-03-20 19:34:37

Jag vet inte om jag gillar färgen eller inte... men jag vill nog ha den ändå :S

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-20 20:04:24

MNPO! Ja, då är den väl värd att skaffa!



Annie! Hahaha, är du en jelly-älskare?


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela