Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Blue Raspberry

Publicerad 2012-03-06 20:00:00 i Naglar i blått,

Efter att jag visade inlägget nedan där Signe och Siri öppnade paketet med Nubars Jellybean kollektion så vill ni väl se ett av lacken också? Jag börjar med det med det konstigaste namnet, Blue Raspberry. Vad är ett blått hallon? Ett björnbär? Heter inte det blackberry? Brambles? Ja, hur som helst, det här lacket heter Blue Raspberry och det är en färg som inget bär har haft någpnsin. Jo, kankse på en jellyböna. Jellyböna? Heter det så på svenska? Oj, vad komplicerat det blev nu...
Jag har försökt hitta lite olika ljus när jag fotade det. Alla bilderna är dock tagna på balkongen nu på eftermiddagen. Några i sol, några i skugga. Det ni ser är tre lager av lacket över ett lager Zoya Minka. Ni som är trogna läsare vet ju om min allergi mot VNL. Det är mitt problem med jellylack. Jag gillar "saftigheten" i ett jellylack, och glossigheten, men jag klarar inte av VNL. Emma och jag pratade idag och vi enades om att VNL ser lite skitigt ut. Lite ovårdat. Slarvigt. Ett lager av Minka räddar mig från den upplevelsen och jag kan bära mina jellylack med glädje!

Blue Raspberry är en lite dammig turkosblå som är skir som attan på första lagret. Det kan ni säkert lista ut utan problem redan när jag sa tre lager över ett annat lack. När jag målar första lagret ser det ut som när man doppar penseln i ett vattenglas när man börjar måla med vattenfärger. En svag tint bara. Förmodligen är det ett ypperligt lack att använda i en jelly sandwich eller kan ge spännande effekter i en layering. Det är dock sällan jag experimenterar så. Det här funkar dessutom bra enligt mig. En mjuk, vårig pastell. Torktiden var okej med ett lager Seche Vite. Inga problem trots de ganska många lagren lack.

Kommentarer

Postat av: Annie
Publicerad 2012-03-06 20:33:38

Färgen ser väldigt fin ut! Tror det skulle bli väldigt snyggt med en sandwich på denna :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-06 21:29:20

Annie! Ja, den skulle nog göra sig i en sådan!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-03-06 22:22:50

Väldigt fin färg. Dessutom en jelly <3. Jag har inte lyckats få finna sandwicher än men jag kan tänka mig att det skulle passa till det :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-03-06 22:36:53

Ganska sött. Jag kollade på dem hos Nailshop innan och reflekterade över att det var ett skumt namn för övrigt...

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-07 05:55:24

MNPO! Ja, den är nog perfekt till det.



Emma! Ja, väldigt underligt.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-03-07 08:00:40

Mycket snyggt!

Postat av: nailspotting
Publicerad 2012-03-07 17:19:52

Åh vad fint! Jag som har ett sådant sug för jellies just nu måste nog klicka hem dessa.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-07 18:16:18

Kerstin! Ja, det är sött!



Nalispotting! De är verkligen jelly, väldigt transparenta och liksom "saftiga".


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela