Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nerd Lacquer Nebula

Publicerad 2012-03-05 06:16:00 i Naglar, vampy,

Tillbaka till Nerd Lacquer, mitt nya favoritmärke! Nerd Lacquer kan man köpa från deras butik på Etsy om man följer den hä länken. Just nu är dock butiken stängd. Så är det ju med de små indiemärkena, de behöver lite tid ibland för att skaka ihop lacken de ska sälja. ;D
Nebula var ett av de lack jag ville ha från början. Det finns en Form Space-trio med den här, Event Horizon och Quasar, tre lack i färger som jag tilltalas av (teal, vin och grönt) och med prismatiskt glitter. När jag väl slog till på att köpa lack från Nerd så var ju den trion given. Nu kan jag dock säga att ja, jag älskar de tre lacken men jag älskar de mer komplexa skapelserna, som Cyance Friction, mer. Amanda, som gör Nerd Lacquer-lacken, är en mästare på att blanda skimmer, microglitter och större glitter på ett sätt som är alldeles otroligt. Det är något som dessutom måste upplevas då väldigt mycket av magin går förlorad i bildens platthet.
Nu var det dock Nebula vi skulle prata om. Den är ju otroligt vacker, det är den. Den, precis som systerlacket Event Horizon, skulle ha platsat i China Glaze kollektionen med glittren som kom för några år sedan. Det är en mörk, vinröd bas som drar mot lila. Vampigt och härligt. I den här vinröda jellyn simmar prismatiska glitter av olika storlek samt röda, lite större hexglitter. Precis som med mina andra Nerdar så täcker det med två lager, är enkelt att måla med och torkar på fem minuter även utan överlack. Du vill dock ha överlack för glansen och den släta ytans skull. Ett flödigt lager SV ger en slät yta men det skadar inte med ett lager till några timmar senare om man är känslig. Jag är väldigt imponerad av hur "släta" Nerdarnas glitter är. De flesta glitterlack kräver alla fall tre lager överlack, ibland fyra, enligt mig. Jag får inte samma överlackshysteri med mina Nerdar.
Vi kan ju inte bara ha bilder på nagellack. Vi behöver lite Signe också, eller hur?
Här kommer hon:
Söt som socker, eller hur?

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-03-05 06:34:29

Det här lacket är så vackert!!

Men Signe... <3 Hur söt som helst!

Postat av: Annie
Publicerad 2012-03-05 06:46:31

Åååh jag vill också ha en liten Signe <3

Lacket var verkligen fint, ska kika lite på det här märket när shoppen öppnar igen.. Ack ja, så mycket vackra lack här i världen....

Postat av: Ninni
Publicerad 2012-03-05 09:37:42

Urfint lack och kissen är ju hur go som helst!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-03-05 09:39:48

Lacket är fint och Signe är verkligen söt som socker. Vad roligt att du har fått en poserkatt till:)

Postat av: Nail Polish Anon
Publicerad 2012-03-05 09:57:41

you have to stop teasing me with the photos of your blue point birman! She's too beautiful!!!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-03-05 13:04:32

Nebula är verkligen strålande vacker! Men lilla Signe stjäl som vanligt showen. l.illa mysan!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2012-03-05 16:54:28

Ojojoj! Vill ha! (både lacket och Signe!) ;)

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-03-05 19:04:17

Fantastiskt fint lack och supersöt Signe! Jag måste lyckas lägga vantarna på några Nerd-lack, det är ett som är säkert!

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-03-05 19:06:04

oh..how can one resist...any of this :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-05 20:15:00

MNPO! Visst är hon ljuvlig!



Annie! Jag tycker alla ska ha en egen Signe!



Ninni! Ja, en perfekt liten skönhet.



Emma! Ja, och Signe är verkligen lätt att fota. Siri är ju en linslus jämfört med Edit men Signe är rena Paris Hilton.



Nail Polish Anon! She is! I think she is adorable!



Nailtastic! Ja, hon är verkligen förtjusande!



Zizzie! Jag förstår det. Är väldigt nöjd med att de är mina! :D



Nageldraken! Ja, det är mitt nya favoritmärke, utan snack!



Kitty! :D

Postat av: Carro Naglar
Publicerad 2012-03-19 18:13:34

Riktigt vackert lack och så otroligt söt och gosig Signe ser ut!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela