Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

MUS Lea

Publicerad 2012-03-24 18:23:05 i Naglar i lila,

MUS Lea köpte jag på ren impuls en dag när jag stod och rafsade bland nagellacken på mitt lokala Make Up Store. Jag tyckte bestämt att jag såg grönt skimmer i den. Ha! Det var den lögnaktiga butiksbelysningen för nu ser jag inte alls något grönt i den. Bara vanlig, ganska trist, lila. 
Tre lager av ett ganska medelmåttigt lack. Ingen superformula alltså men heller inte det värsta jag målat med. Det är så genomsnittligt och "vanligt" att det får mellanmjölk att kännas exotiskt. Varför lade jag 130 kronor på detta? Varför? Helt puckat köp och absolut inte något jag hade behov av att införliva i samlingarna. Men fint namn alla fall. Lea betyder den skumögda. Om jag skulle få en dotter, vilket inte kommer att hända, skulle hon kunna få heta Lea. Rebecka var också en idé jag hade vad gäller namn på denna hypotetiska dotter. Fet kviga betyder det. Ibland är det nog bättre att inte veta vad namn har för betydelse... :D

Kommentarer

Postat av: Karianne
Publicerad 2012-03-24 18:46:09

Haha, folk er forskjellige altså, jeg synes den ser helt nydelig ut! :)

Postat av: Annie
Publicerad 2012-03-24 18:52:46

Minns att vi hade "namnforskning" i skolan någon gång och då skulle man ta reda på vad ens namn betydde och göra typ en plansch... Kul att heta Rebecka då....

Lacket var väl fint, men helt klart inte 130 kr fint.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-03-24 20:02:15

Jag tycker lacket är jättevackert, men kanske inte värt 130 pix. :-)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-03-24 20:05:29

Äsch, du köpte den ju som distraktion så du kunde byta till dig testflaskan med Greta. Jag tycker Lea ser ganska fin ut. kul namninfo för övrigt. Om jag får en dotter så ska hon heta Saga. Även Sol är tänkbart...

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-03-24 20:12:18

Lacket har väldigt fint shimmer! Men det hade varit ännu roligare med något grönt i det.

Postat av: bella
Publicerad 2012-03-24 21:21:03

hahahaha va roligt du skriver:)

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-03-24 23:28:22

väldigt fint skimmer ser det ut att vara och fin färg, men jag skulle inte köpa det för 130kr.

Haha, Sanna betyder lilja och det tycker jag är rätt fint^^

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-03-25 03:14:24

Fint lack, men jag förstår vad du menar! Du har säkert ett tiotal liknande lack redan, misstänker jag!

Kul namninfo, för övrigt! Underbart att döpa ett barn till "fet kviga"!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-25 09:55:48

Karianne! Ja, jag tror många kan gilla det men är det inte onödigt att lägga 130 kronor för den lilla skvätten lack när det finns så många liknande och billigare?



Annie! Ja, fast "den dkumögda" är inte så mycket bättre...



Nailtastic! Nej, för dyrt...



Emma! Sant. Sol och Saga? Ja, det är bra namn med ISfolket touch. ;D



MNPO! Absolut! Jag kanske kan franka det...



Bella! Skönt att du tycker det. :D



Sanna! Lilja är vackert!



Nageldraken! Japp, massor med liknande...

Fet kviga var nog väldigt positivt då det begav sig.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela