Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mera Natural At Night

Publicerad 2012-03-12 16:30:00 i Emmas FOTD 2012,

Ytterligare en helgsminkning med Natural At Night-paletten från Too Faced, här har jag använt mittraden och så den beiga matta skuggan som highlighter.

Hyn

Foundation: Idun Minerals Freja

Concealer: MAC Select Cover Up Concealer NW 20

Puder: Elemental Beauty Matte Powder

Rouge: MAC Mineralize Blush Love Thing

Ögon
Ögonbryn: Clains Brow Definer 03
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance
Ögonskuggor: Too Faced Night Light, After Hours och Eclipse

Highlighter: Too Faced Spotlight

Inliner:: Max Factor Khol Pencil i svart och MAC Fluidline Blacktrack

Mascara: Clinique Lash Power Mascara

Lösögonfransar: Ardell Babies

 

Läppar

Läppglans: FACE Pot Gloss Alert

 

Det här var inte en kvällssminkning utan en dagssminkning så jag tyckte att det passade att göra den lite mjukare. Night Light ligger på hela den rörliga delen av ögonlocket, lite After Hours i den yttre vrån och så applicerade jag Eclipse som en eyeliner och blendade ihop den med de övriga skuggorna. Jag tycker alltid att det är svårt att veta vad som är lagom när man blendar en sån här look, först är det för skarpa linjer och sen blir det liksom ingen skillnad. Nåja, inte hela världen. Spotlight är highligt den här veckan också och jag har ingen eyeliner men däremot lösögonfransar. Inliner är en kajalpenna som jag doppade i min svarta Fluidline. Jag har sett Make Up Geek göra så flera gånger och jag tycker att det blir ganska bra, körde på den metoden både längs med övre och nedre fransraden för lite definition.

 

Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-03-12 19:56:31

jättefint!

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-03-12 20:21:47

Kanonfint!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-12 21:06:06

Dina ögonbryn är ju perfekta här! Helt underbara! Och dina ögon är lika vackra som alltid. Det här är en underbar, klassisk sminkning!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-03-13 13:34:03

Tjusigt! Känns som en väldigt användbar palett det där.

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-03-13 21:45:53

Sanna: Tack!



kerstin: Tack så mkt:)



Sminkan: Tack. Jaså det säger du. Perfekta är kanske att hugga i men kul att du gillar dem:)



Nailtastic: Tack! Ja det är det definitivt.

Postat av: Sexy Sadie
Publicerad 2012-03-15 13:34:20

Kjempefin, vennen.

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-03-16 14:33:04

Sexy Sadie: Tack så mkt:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela