Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Lynnderella Mercury's Rainbow

Publicerad 2012-03-25 09:49:08 i Naglar - glitter för layering,

Jag visade ju ett lack jag inte riktigt gillade igår och här kommer ett till. Lynnderellas Mercury's Rainbow. Jag har inte tekniken för att använda detta lack. Det blir total glitteranarki och jag var tvungen att ta bort det direkt. Vem vet, det kanske får fler chanser för jag har sett bilder på det där det ser fint ut på andra. Det är dock för tätt packat med glitter för att funka i en gradient för mig. Det blir klumpar av glitter som man får försöka peta runt med penseln och jag avskyr det. Avskyr! Här har jag ett lager över ett mörkgrönt lack. Jag måste fundera på hur jag ska göra nästa gång. 
Ni får en solkatt för att muntra upp er efter misärmanikyren.

Kommentarer

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-03-25 11:03:23

Håller med, Siri vinner lätt match! Sötnosen :)



Jag undrar om jag sett detta glittret över något pastelligt, kan det stämma? Basen ser grå ut, är den det?

Postat av: Helena
Publicerad 2012-03-25 11:41:00

Siri vinner helt klart matchen! Jag får väl erkänna att jag inte är så himla förtjust i Lynderella lacken. Vilket jag troligen är den enda som inte verkar vara.

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-03-25 11:41:55

Ser ut som om glittren drunknar lite i basen, synd. Skulle nog gå att få bättre effekt med ett grått lack och sen ett glitterlack layerat över bara. Jaja, allting kan inte bli hundrapoängare från en lacktillverkare :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-25 12:32:06

Kitty! Basen är grå. Jag vet inte om jag sett det över pasteller. Var det bra?



Helena! Nej, du är inte ensam. JAg var itne jätteförtjust från början och älskar inte alla hennes lack jag heller. Får man till det kan det dock vara otroligt snyggt.



Cactus! Ja, dels det och dels applikationsproblem. Bu för den här.

Postat av: Lina
Publicerad 2012-03-25 14:15:33

Jag tycker att den ser jättefin ut ut, påmminer lite om Wet n Wild Diamond in the rough fast med mindre glitter.

Har bara ett Lynnderella lack än så länge, tycker att det är så svårt att bestämma mig vilka jag vill ha så det har inte bilivt av att jag köpt fler....

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-03-25 16:48:02

Jag gillade bilderna jättemycket! Men smaken är ju som baken :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-25 19:39:19

Lina! Jag har inte testat Diamonds in the Rough. Den har inte riktigt lockat mig när jag ser på flaskan. Kanske inte är förvånande att den här inte föll i god jord då...



Kerstin! Ja, verkligen. Och många älskar ju det här lacket.

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-03-25 20:45:59

Helt okej, men älskar inte heller Lynderella...

Har knappt varit sugen på nåt av dem faktiskt!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-25 21:13:03

Andrea! Det beror helt på kominationen för mig. Ibland är de magiska, ibland ser de bara klumpiga ut. Ja har några favoriter dock, speciellt när det är halvnaglar.

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-03-26 19:14:10

Jag tycker det här var snyggt. Tummen upp från mig...

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-26 21:59:54

Emma! Hahahaha! Ja, du och jag och glitter....


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela