Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Lynnderella Funny Money

Publicerad 2012-03-15 06:17:00 i Naglar - glitter för layering,

Eftersom det kom en massa Lynns på posten så är det så klart en av dem som pryder mina naglar idag. Funny Money, ett grönt glitter. Eller grönt, när det är Lynn som är i farten kan man hitta överraskande glitter  andra färger som liksom lyfter lacket till en annan nivå. 
Det här är ett lager av Funny Money över två lager av mörkgrönt jellylack från Ruby&Millie. Funny Money är ett layeringlack enligt mig. Ni ser att den mörkgröna basen tydligt syns genom glittren. Glittren är i massor av olika storlekar och former och det är alltså huvudsakligen grönt i olika nyanser men även prismatiskt och rött. Det finns även enstaka glitter i guld och lila. Lacket är inte så grovt i strukturen utan lägger sig slätt på nageln. Ja, det krävs ju ett par lager överlack för en slät yta men det gör det ju med i princip alla glitterlack.
Jag tycker lacket är väldigt vackert. Det glittrar snyggt mot den mörka basen och de röda och de prismatiska glittren ökar dess skönhet i mina ögon. Det här är alltså ett lager av glittren över mörkgrönt och så toppat med ett lager Seche Vite. Nu på morgonen toppade jag med ett lager SV till då det första hade ätits upp under natten.

Vad tycker ni? Är ni sugna på Lynnderela lack eller har hypen lagt sig lite nu? De är våldsamt svåra att få tag på med de här är beställda genom LLarowe och det systemet hon har nu verkar fungera bra.

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-03-15 06:33:30

Hon har verkligen intressanta lack! Det här lacket ser ut att ha både rött, blått och lila glitter i sig. Spännande!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-03-15 07:57:49

Superduperfint! Jag är absolut sugen, men jag har faktiskt köpstopp...

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-03-15 09:38:57

Det där var riktigt fränt! Har inte riktigt fallit för independentlacken än men det är jäkligt kul att kolla på andras inlägg med lacken. En dag upptäcker jag nog tjusningen med dom. Tror nog mest att det beror på att jag inte vet hur jag beställer och var och det har inte blivit av att jag kollat upp hur man gör. lat

Postat av: Helena
Publicerad 2012-03-15 11:26:49

Det där var helt i min smak. Väldigt fint!

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-03-15 12:30:48

Jag älskar Funny Money! Jag hade lite fler lager än du och då blev det lite av en galen glitterfest, fast det är så mörkt att det inte sticker i ögonen ändå. Dessutom luktar det gott!

Det finns några Lynns som jag fortfarande bra gärna skulle vilja lägga vantarna på, så jag hoppas på Llarowes nya ordersystem. Jag har dock ett efternamn som börjar på T, så jag får nog vänta lite. Men de är såpass unika och roliga så jag har absolut inte tröttnat!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-15 14:21:05

MNPO! Ja, det är fantastiskt!



Kerstin! Ja, köpstopp är bra ibland.



Pamsan! Åh, det är ju så enkelt! Jag kan lära dig!



Helena! Ja, det är vackert!



Nageldraken! Hon fick in två leveranser igår så hon har nog hunnit med alla fyra versionerna, inklusive Z-M, nu. :D

Postat av: Annie
Publicerad 2012-03-15 21:33:25

Det är så himla himla snyggt!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-15 22:17:29

Annie! Ja, det är det!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela