Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

KleanColor Golden Nightmare

Publicerad 2012-03-21 06:13:34 i Naglar i brunt,greige,beige,

Ett lite höstligt tema verkar förfölja mig men det här är faktiskt dagens manikyr. Golden Nightmare från Klean Color. Väldigt snygg men den kräver två lager överlack för att komma till sin rätt.
Jag kallade den nog grön i min spread sheet. Jag anser den är grön i de nagellackssmycken jag gjort med den. På mina naglar är det precis som med t.ex IsaDora Forest, det blir brunt. Eller mörkt gyttjefärgat.Till skillnad från Forest så gillar jag dock den här "bruna" och kommer använda den mycket. En stor fördel är också att den täcker med ett lager och den doftar gott. Ja, ni ser rätt, jag säger att den doftar gott. Den doftar som geléhallon. Lite plastigt och kemiskt men också fruktigt och sött. Jag tror inte det är meningen och jag tror inte jag upplevde den doften när jag använde den på cabochonerna så jag är lite fundersam till om min näsa fått fnatt men så upplevde jag det igår när jag målade på det.
Lacket är ett glest glitterlack, som ni ser. Det är guldglitter i det. Glittren ger en lite knottrig yta som man behöver två lager överlack för att släta ut helt. Jag vet att jag läste minst en negativ recension av det här lacket, vilket fått mig att avhålla mig från att prova det på nageln, men jag kan inte hitta dessa dåliga egenskaper själv. Det är bara plus i min bok. Ett lager, snabb torktid, snygg färg... Det är inte jobbigt att måla på två lager av överlack heller, speciellt med bara ett lager av själva lacket. Blir inte ens tjockt på nageln, liksom.
Ni får lite Signebilder också, för hon är söt!

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-03-21 06:34:15

Fint lack! Men vilka fina bilder på Signe! Väldigt söt <3

Postat av: Helena
Publicerad 2012-03-21 07:33:40

Jag tycker det är riktigt snyggt. Är själv ägare av en flaska som nog borde testas.



Signe är som vanligt helt underbar :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-03-21 07:54:42

Fint, men inte så fint att jag känner att jag behöver det. Men Signe däremot - hon är så fin att man känner ett behov av en till kisse. :-)

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-03-21 09:18:27

Ett Klean Color lack som luktar gott!? Nä, det måste va nåt fel... fast inte på färgen, den var snygg. Jag har OPI DS Mystery.. är Golden Nightmare lik den i verkligheten?



Signe sötnos :) Hon ser ut att må så bra! Och jag kommenterade aldrig bilden där Siri tvättar Signes öron förut men det så ut som höjden av mys och syster-kärlek..



Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-03-21 09:19:19

Nu är jag nog mest sugen på glada och våriga färger så detta lockar inte. Men jag kanske ändrar mig till hösten. Signe är så söt så att man dör.

Postat av: Zizzie
Publicerad 2012-03-21 11:43:28

Ser väldigt fint ut. Signe med så klart! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-03-21 13:24:03

Jag tycker lacket ser lite trist ut men Signe är fantastiskt söt! Väldigt fina bilder på henne:)

Postat av: BrilliantNail
Publicerad 2012-03-21 14:43:27

Snyggt! Och det är alltid smidigt med onecoaters!

Signe är som vanligt bedårande :) !

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-03-21 17:52:33

Signe stjäl verkligen scenen^^ Så oerhört söt och fin.

fint lack också

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-21 18:20:27

MNPO! Hon är söt, det är hon!



Helena! Ja, testa det! Men två lager överlack!



Nailtastic! Ja, en liten Birma-bebis! :D



Kitty! Nej, Mystery är lilabrun och den här är grönbrun. Jag gillar inte Mystery.



Pamsan! Jag förstår att många känner för pasteller. Bara jag som inte kan slita mig från höstfärgerna.



Zizzie! Ja, Signe är sötast!



Emma! Hahaha, ja, kan tro att du tycker det. :D



Brilliant! Ja, jag håller med!



Sanna! JA, hon är en liten stjärna!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela