Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Guppy # 7

Publicerad 2012-03-01 06:41:19 i Naglar i rött,

Jag har ju inte så mycket nyproducerat just nu, som ni vet, och även om naglarna är prydda med det tredje lacket från Nerd Lacquer så finns inga bilder än. Planen är att de ska ordnas när jag kommer från jobbet så funkar allt får ni se dem i eftermiddag eller senast imorgon. Personligen gillar jag inlägg från arkivet för där är mina naglar "som de ska", längre och mer... rätt. Jag tänkte att det kanske skulle vara kul att se mitt kvarvarande Guppylack också. Glitterlacken från Guppy är ju inte dumma. Jag började med två, köpte två till och kan nog tänka mig alla... Det här är nummer 7, det varmröda. Fint va!
Ett lager lack och så överlack på det. Två lager överlack för det är ett hungrigt glitter. Utan överlack blir finishen matt och faktiskt väldigt oattraktiv.
Eftersom jag inte kan erbjuda dagens naglar riktigt än så tänkte jag bjuda på morgonens bild av mina kattflickor Siri och Signe. Edit var i köket och åt frukost men kom inte med på bilden. Som ni ser har Signe kopplat på sina laserstråleögon, det är blixtens fel. Annars är det rätt sött att se dem göra saker tillsammans och vara nära. De sover dock inte tillsammans, Siri är inte fullt så avslappnad än. Kanske aldrig blir. Siri är ju inte en kramig katt egentligen och var lite utanför även i sin syskonskara. Jag minns när jag träffade henne första gången på katthemmet, hon låg ensam på en högt placerad hylla och hennes bröder sov på golvet i en stor, varm hög. Ett av skälen till att jag valde Siri var just att hon var lite egen och jag tänkte att det var bra eftersom Edit var så gammal redan då att hon inte vill leka och interagera med en kattunge. Hon vill bara ha sällskap. Sen visade det sig ju att Siri behöver ha någon att leka med och efter två års velande blev det alltså en Signe. Tack och lov verkar både Siri och Edit tycka att det blev ett bra tillskott som fyller ett behov. Och jag fick en katt som vill kramas mer än fem minuter åt gången!
Här kommer en bild till på Signe. Den visar tydligt hur hon blir anfallen av en leopardmönstrad råtta. Iiiiiih! Spring för livet! Den är efter dig!

Kommentarer

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-03-01 08:08:55

Lacket ser fint ut, och vilka mysiga kattbilder!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-03-01 08:12:41

Jättefint lack - och bara ett lager! Imponerande! Supersöta bilder på kissarna. Leopardmönstrade möss måste man såklart akta sig för! :-)

Postat av: Ellen "Franz-Boris" Eklöf
Publicerad 2012-03-01 08:33:30

Snyggt lack! :)

Postat av: Ninni
Publicerad 2012-03-01 09:05:03

Lacket är fantastiskt och kissarna så söta!

Postat av: nasli_
Publicerad 2012-03-01 14:18:59

Very sexy color !!

İt looks very pretty on you. I love this..



www.nzlsyn.blogspot.com

i wait you ;)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-01 15:56:09

Kerstin! Ja, lacket är fint och katterna underbara!



Nailtastic! Ja, leopardmössen är värst!



Ellen! Ja, det är fint.



Ninni! Ja, jag håller med!



Nasli! Thank you.

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-03-01 17:50:25

Väldigt fint lack! Är det Ebay du köper Guppy ifrån? Siri är som vanligt hur söt som helst!

Postat av: Vikab
Publicerad 2012-03-01 19:07:36

Ojoj, läckert knallrött. Och ett lager! Jag är djupt imponerad!



Gullekatter! Man vill bara ge dem en stor kram.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-02 06:19:38

MNPO! Ja, ebay. Men säljaren skriver CUDDVY på listningen, tror jag. ;D



Vikab! Ja! De är så söta!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-03-02 06:35:04

Tack för tipset :)

Postat av: Annie
Publicerad 2012-03-03 18:33:09

Den var ju superfin!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-03 19:14:00

MNPO! Varsågod! CUDDV ska det så klart vara, jag fick en extra bokstav med.



Annie! Ja, den är snygg!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela