Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Funky Fingers Sands&Stilettos

Publicerad 2012-03-12 05:58:00 i Naglar - glitter för layering,

Igår frågade jag vad ni ville se ur arkivet och fick lite blandade svar. Duokromt, färgglatt och glitter. Jag väljer att gå på glitter idag. Det är ju alltid roligt och dessutom har lacket legat länge i mitt enorma arkiv. Alltså: prismatisk glitterbomb! Ka-boom! Funky Fingers Sands&Stilettos är galet gnistrande. Oerhört täckande också. Det här är två lager.
Det glittrar, glittrar, glittrar! Otroligt! Det torkar fort också. Det krävs dock några lager överlack för att jag ska känna mig nöjd. Jag vill ju ha en slät, glaslik yta på naglarna och glitter får ju ofta en viss knottrighet även efter ett par lager överlack. Det här är inte ett av de värsta men minst två lager Seche Vite är det som gäller.
Det enda önskemål som var genomgående var att ni ville ha mer kattbilder. Ni vet ju hur det är, Edit är inte så förtjust i att bli fotad, Siri kan jag fota ibland men lillan är en linslus. Här kommer alltså Signe:

Kommentarer

Postat av: Chaosbutterfly
Publicerad 2012-03-12 06:37:57

Woww I love the sparkle!

Kitty pictures are so cute too. The last one is my favorite lol!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-03-12 06:45:35

Verkligen glitterbomb! Jag blir sugen på att byta till något liknande! Det är aldrig fel!



Men Signe <3 Vilken underbar sötnos! Hur fin som helst! Tackar så mycket för bilderna :)

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-03-12 08:18:01

Vilka fina gosiga öron! <3



Lacket är också fint :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-03-12 09:09:43

Riktigt, riktigt tjusigt!



Och tack för igår, var så kul att träffa dig, Siri, Signe och Edit! :-D

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-03-12 09:45:14

Superfint lack! Och Signe är så söt!

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-03-12 10:12:07

wow, verkligen en glitterbomb! Jisses vad det måste glittra en sån här solig dag.

Och Signe är helt bedårande söt!

Postat av: Lina
Publicerad 2012-03-12 11:07:59

Wow vilket snyggt lack, riktigt blingit!

Signe är bedårande!

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-03-12 16:38:06

Jag fattar inte hur hon kan vara så söt, det borde inte vara möjligt! ^^ Hon ser så mjuk ut att det rycker lite i fingrarna efter att klappa på skärmen :p

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2012-03-12 17:31:30

Fluffboll! Jag vill ha en kisse till..

Vilket hysteriskt discolack! Underbart? Ebay?

Postat av: J.
Publicerad 2012-03-12 19:04:53

Ojoj, vilket snyggt lack!

Postat av: Vikab
Publicerad 2012-03-12 20:19:23

Blingeli-blång, vilket discolack!



Och åhhhh och aaah, så söt. Jag håller med om att man vill prova att sträcka ut handen och försöka klappa lurvpälsen. Hur gammal är Signe?

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-03-12 20:47:02

Glitterbling o Signe, vad kan va fel lixom :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-12 21:12:32

Chaosbutterfly! Yes, she is adorable my little kitteh!



MNPO! Det är verkligen superglittrigt, det är det! Signe är oerhört söt! Du skulle älska henne, det är jag övertygad om!



Kerstin! Ja, öronen är så mjuka!



Nailtastic! Det var roligt att träffa dig med!



Roxcat! Ja, jag håller med!



Sanna! Ja, det var rätt fantastiskt när jag fotade det, minns jag. Borde plocka fram det snart igen.



Lina! Ja, jag håller med om allt du säger!



Cactus! Hon är helt bedårande!



Kajalen! EBay, ja. Det är värt att äga! Och det i guld, Golden Coast. Båda dem måste du ha!



J! Ja, det är glittrigt alla fall!



Vikab! Signe är snart 14 veckor. Jag har haft henne i två veckor. Hon är så himla söööööt!



Kitty! Nej, det kan inte bli fel. :D

Postat av: CC
Publicerad 2012-03-13 00:15:12

Åh...vilken fantastiskt fin kisse hon är... vill också lurva runt i hennes päls... o ögonen wow.

Värsta discobollen på naglarna ;)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-13 06:05:10

CC!Ja, hon är toksöt! Och lättfotad än så länge tillskillnad från de andra två. :D

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-03-13 06:44:44

Ingen tvekan om det, Signe verkar ju bara så underbar!

Postat av: RQ
Publicerad 2012-03-14 09:47:24

Åh, så vackert! Ja, naglarna är också underbara! ;-)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-14 18:05:46

RQ! Vad roligt att se din signatur! Hur är det med dig? Jobbar du kvar på MAC? Fortfarande lyckligt gift? Jag har undrat så hur du har det.

Postat av: Ia
Publicerad 2012-03-16 15:20:22

Åh herregud vad söt hon är!!!!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-16 18:31:41

Ia! Visst är hon! Jag är så glad att ha så fina katter!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela