Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Frankenlacket Erin

Publicerad 2012-03-17 11:58:00 i Nagellack jag frankat, Naglar - holografiska lack,

Vill ni se mer gröna hololack? Det är St.Patrick's Day och då ska vi ha grönt, tycker jag. Det här har jag faktiskt sparat för att publicera just denna lördag.
Erin kommer av ordet för Irland och är alltså en personifikation av ön. Hon är även en gudinna som ingår i en sorts treenighet med sina båda systrar och utgör själva själen i landet. Hon kopplas till poesi bland annat. Irland är ju grönt så det är därför det här lacket fick namnet Erin. Det är gjort med IsaDora Hunter Green och klarlack samt spectraflair. Helt okej men inte min favorit bland mina gröna frankenlack.
Jag lyckas inte helt fånga effekten, det är betydligt mer holografiskt än bilderna visar.

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela