Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Frankenlacket Acolyte

Publicerad 2012-03-04 09:30:10 i Naglar - duokromatiska,

Eftersom vi haft så många independentlack på bloggen så tänkte jag visa ett lack som även jag gjort flera av. Det finns några personer som äger Sminkans Arawn, men de är alla lite olika eftersom jag inte hade tillräckligt av ingredienserna för den. Att några även äger mina top coats räknar jag inte för de är ju inte så avancerade, lite pigment i klarlack bara. Den här däremot, den är mixad av tre befintliga lack samt color morphing pigments i grönt/rött. Jag har gjort tre av den och det här är mitt exemplar. Den finns även i händerna på Nageldraken och Lacky Nails. Jag hoppas de båda kommer gilla det så som jag gör. :D
Basen är en mörk, skimrande lila. En lila som är aubergine alltså, inte en blåtonad sådan. Det är mycket skimmer i den för den mörklila basen (som består av Let's Groove och Stella)har blandats med ett lack från Pure Ice, Busted, som är en skir historia i ljuslila med massor, massor av skimmer. Förutom detta så är det alltså även det färgskiftande pigmentet som går från grönt till rött. Det är ingen supermarkant effekt, den blir lite som i Alias, alltså det röda syns bra, som ni ser, men det gröna kommer fram i extrema vinklar. Jag tycker lacket är väldigt snyggt ändå, även om den duokroma effekten inte är superuttalad. Jag tycker det är en snygg lila.
Acolyte heter den, för innan man blir en Sith Lord så är man lärling en tid. En acolyte. Jag tänker mig att man under den tiden är på väg mot den mörka sidan men ännu inte helt där. Purpurfärgad alltså. Eller nej, jag vet inte, i min värld är den mörka sidan lila. Så är det bara. Jag skyller på Disney för alla bra skurkar man såg som barn på tecknad film var ju lila.

Kommentarer

Postat av: åsa-li
Publicerad 2012-03-04 09:39:30

Oj oj vilket lack du har gjort!! Dunder snyggt. Ett sådant lack som är härligt att ha på naglarna, man kan titta på hur det ser ut i olika belysningar.Påminner om Clarins 230. Bra jobbat. ha det Åsa-li

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-03-04 09:44:22

Jävlar vilken snygg! Du borde nog göra några fler franken till mig, inklusive en sån här:)

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-03-04 10:35:48

Rackarns bananer! Galet toksnyggt. I'm lost for words...

Postat av: Annie
Publicerad 2012-03-04 14:11:45

Otroligt vackert!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-03-04 15:58:23

Skitsnyggt! Bra jobbat!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-04 16:26:56

Åsa-Li! JA, den påminner en hel del om Amx Factors Fantasy Fire också upptäckte jag idag. :D



Emma! Ja, det ska vi ordna!



Mrs Data! Haha, ja, den är rätt snygg va!



Annie! Ja, inte så dum.



MNPO! Ja, jag är rätt nöjd!

Postat av: Lina
Publicerad 2012-03-04 20:50:29

Å herrgud vad snyggt!!! Du gör verkligen otroligt snygga lack!

Postat av: Jen
Publicerad 2012-03-04 22:22:22

Herrejössesjäklar vad snyggt, det där skulle jag minsann inte ha något emot att ha i min samling!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-05 06:24:25

Lina! Tack!



Jen! Fantasy Fire över mörklila ser likadant ut. ;D

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-03-05 16:32:03

Vilka underbara färgskiftningar!

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-03-05 19:03:16

Åh, jag har inte hunnit testa mitt än, men det ser så supersnyggt ut på dina bilder, så det kommer att landa på mina fingrar ikväll! :-)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-05 20:16:06

Kerstin! Det blev väldigt bra!



Nageldraken! Åh, det är så mycket mer dramatiskt i verkligheten. Jag hade svårt att fånga det gröna.

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-03-06 10:57:51

Nu har jag det på naglarna - det är verkligen helt j-la magiskt! Underbart vackert lack! Och jag tycker nog inte att det gröna skiftet är särskilt diskret, det syns rätt tydligt. Jag är kär... :-)

Och så håller jag med om att ondingar måste vara lila. Så är det ju såklart!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-06 13:15:08

Nageldraken! Jag upptäckte det när jag satt på bussen! Jäklar vad grönt det blev plötsligt!

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-03-06 15:58:00

Ja, och i vissa ljus så blir det alldeles guldigt också! Det är ett sånt där lack som gör att man går och stirrar fånigt på sina händer hela tiden. :-)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela