Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

A England Camelot

Publicerad 2012-03-10 11:44:00 i Naglar i svart, grått, silver,

Ett lack jag använt flera gånger redan men inte visat här är svarta krämlacket Camelot frpån A England. Jag köpte det i förhoppning om att det skulle bli min nya, svarta standardkräm. Den har fått göra tjänst några gånger och det är inget stort fel på den men den är inte min favorit.
Låt mig tala lite om mina svarta lack. Jag har haft ett W'n'W lack i rent svart. Den med gravstenskorken. Jag har haft två av den faktiskt, men nu är båda slut. Det är suveränt för det täcker med ett problemfritt lager. Fin glans. Perfekt.
Jag är även inne på min andra flaska av svarta jellylacket Liquid Leather från China Glaze. Vill jag ha en svart, högglossig manikyr utan annat över är den perfekt. Det tar två lager men det man får är en underbar svart med den där speciella saftigheten som jellylack har.
Jag har också mängder av svarta skimmerlack som är underbara. Det jag var ute efter när jag köpte Camelot var dock en ersättare för W'n'W-lacket. Jag ville ha riktigt svart krämlack med hög opacitet. Nå, vad fick jag då? Jo, ett svart krämlack som täcker med ett flödigt lager eller två tunnare. Är jag extatisk och lycklig? Nej. Jag är inte direkt missnöjd heller, men det här betyder att jag måste leta efter ett annat svart krämlack för att jag är inte heller helt nöjd. Nackdelen här är att lacket, som de flesta A England, är tjockt och inte på det sättet att jag tänker att det ska tunnas ut, det här är mer den typiska konsistensen på deras lack. Många älskar den, jag gör inte det. Jag tycker det är svårt att få det att flyta ut bra på nageln och jag kämpar med att hitta rätt mängd lack på penseln. Camelot håller dock helt okej, ca 3 dagar, och det är ju inget direkt fel på det. Varför älskar inte jag A England som alla andra? Ska jag prova Illamasqua Boosh? Ska jag köpa HM:s svarta? Vad ska jag göra? Har ni tips på BRA svarta krämlack?

Kommentarer

Postat av: Anja
Publicerad 2012-03-10 12:23:34

Min favorit när det gäller svarta krämlack är Color Clubs Where's the soiree, täcker perfekt i ett lager.

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-03-10 12:49:08

Snyggt!



Jag gillar IsaDoras Gothic Black, men det är ju ett bredpenslat lack....

Postat av: dea
Publicerad 2012-03-10 13:01:59

Jag använder W'n'Ws vanliga svarta! Är det något fel på det?

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-10 13:11:57

Anja! Smart! Deras lack brukar ju vara grymma och de har dessutom bra penslar!



Kerstin! Ja, det är helt uteslutet att jag skulle skaffa. Synd för IsaDora har ju bra lack, men jag skulle aldrig kunna göra t.ex en ruffian med en pensel som är bredare än naglarna...



Dea! Jag har aldrig hittat en flaska av det så jag har inte kunnat prova. Jag vill ha något lättillgängligt.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-03-10 13:42:13

Jag håller verkligen med dig ang. formulan. Det är jättesvårt att måla när det är så där tjockt. Kanske har jag inte lärt mig tekniken. Känner likadant för RBL Dead Calm och Recycle. Tyckte formulan var liknande där. Grrr.

Postat av: Lisette
Publicerad 2012-03-10 14:12:27

Gallery Colours svarta är riktigt bra, täcker med ett lager och torkar snabbt, det och liquid leather är mina svarta favoriter ^^

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-03-10 15:03:07

Jag har dessvärre inga bra tips. Använder Scratch Nails Jet, men det kräver två lager för att täcka. Jag är nöjd, men tror säkert det finns ännu bättre svara därute.

Postat av: Sandra
Publicerad 2012-03-10 15:19:31

Jag har faktiskt ett riktigt bra tips, och budget är det också: HM:s Manhunter. Riktigt bra täckning och högglansigt. Med det priset går det nästan inte att bli missnöjd! Lättillgängligt är det också =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-03-10 15:31:29

Jag har bara haft mitt en gång men tyckte att det var bra. Gillar den tjocka formulan på A-England dessutom...

Postat av: cc
Publicerad 2012-03-10 15:57:19

Vilket fint namn på lacket :P

Postat av: adventures of a mad scientist
Publicerad 2012-03-10 16:10:31

Love this black. It's my HG black! :)

Postat av: Fia
Publicerad 2012-03-10 17:20:52

Jag är riktigt nöjd med mitt Black Out från Sally Hansen. Täcker med ett lager och härligt glansig finish. Håller riktigt bra med. :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-10 17:31:45

Pamsan! Ja, jag har nog inte heller lärt mig tekniken. Det är ju många som absolut älskar den här typen av formula...



Lisette! Gallery Colors har jag aldrig hört talas om förut. Var hittar jag dem?



Nailtastic! Ja, jag vill ha ett enlagerslack för det ska ju huvudsakligen tjäna som bas för andra lack.



Sandra! Jag har funderat på HM Manhunter. Där är det korken som gör mig tveksam. Kanske ska köpa den alla fall för gravstenskorken på mina W'n'W är ju inte heller lätt att hålla i... :D



Emma! JA, du och i princip resten av världen älskar ju A Englands formula. Det är något fel på mig...



CC! Ja, fantastiskt fint! Hälsa Camelot från mig!



Adventures! I am not too ond of it. I'm looking for my HG in black.



Fia! Sally Hansen låter lockande. Ebay?

Postat av: Sandra
Publicerad 2012-03-10 22:49:21

Men på mitt lack är det smal kork! =) Så det finns nog lite olika. Men rekommenderar dig att testa det, riktigt vät faktiskt. Man blir ju lite mer nöjd när man vet att det är så billigt!

Postat av: Lisette
Publicerad 2012-03-11 00:33:01

Om jag ska vara helt ärlig så är jag osäker på vart man kan få tag på det utanför Örebro, där finns det i en affär som heter klädjätten, det är väldigt billiga lack, 14 ml för 29 kr. Det har även hänt att jag sett lacken på marknader med, men mer än så kan jag inte tipsa om :/

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-11 08:35:45

Sandra! Man kan ju ha tur och hitta den gamla flaskan. Prismässigt blir det väl i och för sig inte billigare än att köpa ett Color Club. Jag ska fundera på vad som är smartast.



Lisette! Okej, då får jag välja något mer lätthittat. :D

Postat av: Fia
Publicerad 2012-03-11 13:59:28

Ja, det borde finnas där. Det är den där Hard As Nails-serien. Jag köpte mitt på en Viking-båt. Rosella om jag inte är helt ute och cyklar.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-11 21:04:18

Fia! Okej, ska kolla på eBay då!

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-03-14 22:53:38

Om du vill så langar jag ett par Gallery Colors till dig? Bor i Örebro.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-15 06:26:47

Andrea! Ja, gärna! Låter som en bra plan!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela