Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Don't Talk Bach To Me

Publicerad 2012-06-24 09:27:55 i Naglar i övriga färger,

OPI släpper till hösten en kollektion inspirerad av Tyskland och jag hade den stora lyckan att få ett pressutskick med lacken! Jag är helt tagen, tre pressutskick på kort tid från svenska PR-firmor. Det har inte hänt förut. Oerhört roligt för mig alla fall och dessutom hade jag dubbel tur vad gäller OPI då det faktiskt är så att årets höstkollektion är den enda där i princip alla lack (utom ett) lockat mig sedan de släppte sin Shrek-kollektion. Shrek krävde dessutom ett tag för att liksom avslöja sin storhet, jag var lite trög i starten där, men den är verkligen en magisk kollektion som fortfarande känns aktuell och fräsch. 
Nu var det ju inte gamla Shrek-lacken vi skulle prata om utan den nya höstkollektionen. Jag läste på ett av mina forum att folk var besvikna för att lacken kändes ounika och tråkiga. Jag fattar ingenting. Jag tyckte så om Touring America förra året, där köpte jag inte ett enda lack, jag kände samma sak för Holland i våras, samma sak där, inga lack köpta. Jag köper att lacken i Germany-kollektionen kanske inte är cutting edge eller superunika men de är snygga. Jag som älskar vampies får två galet vackra skimmervampar t.ex och dessutom kryllar det av andra skönheter i den färgskala som passar mig. Lättburet alltså. Det är bara två färger som sticker ut lite på olika sätt, den ena för den är trist och ganska ful (enligt mig) och den andra för att den ser ut så här. Lite bihåleinflammationsgrön. Jag gillar den, så klart, och den är hundra procent mer klädsam på mig än t.ex China Glaze Trend Setter. Tyvärr var min flaska sönder. Den hade brutit nacken så en del lack hade runnit ut och en del luft hade kommit in i flaskan. Ni vet ju alla vad som händer då. Lacket blir tjockt. Jag brydde mig inte om att tunna det eftersom flaskan är sönder, istället målade jag med det och bestämde att köpa mig en ny flaska i höst. Jag gillar alltså den här lite smutsgula med grönton. Skimret är extremt finmalet men finns där. Det är en speciell färg som tar fram det rosa i min hudton så den är kanske inte det mest smickrande, men jag är ändå benägen att gilla den.Vad tycker ni? 

Kommentarer

Postat av: Jessica
Publicerad 2012-06-24 10:46:51

Kul med pressutskick! Det var fint men bihåleinflammationsgrönt är nog inget för mig :)

Svar: Nej, det är kanske inte den mest smickrande beskrivningen av färgen.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-06-24 10:56:52

Det var ju bra att den gick att använda trots att flaskan gick sönder. Kalaskul att du fått massa pressutskick verkligen! Det här är nog ett av de lacken jag känner minst för i den tyska kollektionen men jag ser fram emot skimmerlacken som du gjort sån reklam för:) Förresten så ber jag om ursäkt för att jag puffade ner dig, jag hade fel vy eftersom jag la upp bilder så lyckades inte tidsinställa...

Svar: Ja, den är inte min absoluta favorit heller, det finns så många fina i den tyska kollektionen att den här, trots att jag gillar den, hamnar på en av bottenplaceringarna. Säger en del om hur kollektionen är i mina ögon. :D
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-06-24 11:01:31

Ärtsoppa? Näää, tack....

Svar: Men den är ju rolig!
Sminkan

Postat av: Martina - Colourize Me
Publicerad 2012-06-24 13:05:20

Gammalt-snor-gult? Helt genialt att ha på naglarna! Att folk inte fattar att fult oftast är snyggt på naglarna! Det är tufft också. Det är ju inte alla som vågar ha snor på naglarna, så att säga.
Jag gillar det, det är speciellt, och det är sånt som får en att känna sig lite speciell också!

Svar: Ja, och jag har en klänning som matchar den perfekt!
Sminkan

Postat av: Lina
Publicerad 2012-06-24 14:02:59

Den här är ett av lacken som jag är helt säker på att jag kommer att köpa, otroligt snygg färg!

Svar: den är rolig och ganska mjuk mot huden ändå. Visst blir jag rosa men jag har sett värre.
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-06-24 16:08:52

Nja, det vete tusan om jag gillar detta. Jag brukar ju gilla det som är fulsnyggt, men jag känner ändå att det inte lockar mig riktigt. Men vi får se, kanske ändras det när jag testat min flaska. :-)

Svar: Jag gillade den verkligen men jag har en svaghet för nyanser som den här. Men det är som sagt inte den som jag tycker är vackrast av dem. Det är en ovanligt snygg kollektion för att vara OPI, ingen är ful utom Schnapps Out Of It...
Sminkan

Postat av: Honi
Publicerad 2012-06-24 17:56:29

Jag älskar denna och är så sugen på att köpa den, allt som är fulsnyggt går hem på mina naglar. Vette sjutton varför, men det är oftast det fulsnygga jag dras mot (Tänk "Save me" och "Who the shrek are you?" :D

Svar: Jag tycker också om fulsnygga lack. Roligt och unikt är alltid ett plus i min bok!
Sminkan

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2012-06-25 21:37:21

Jag tycker jättemycket om detta och jag tyckte det var riktigt snyggt på dig! Synd att flaskan var trasig dock :-/

Svar: Ja, de tär synd. Men, jag kommer ha råd att köpa den själv eftersom jag fick pressutskicket. Jag hade planer på inköp av nästan alla lacken och det slipper jag ju nu!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela