Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Layla Emerald Divine

Publicerad 2012-06-22 11:18:51 i Naglar - holografiska lack,

Emerald Divine blev först ut att testas av de nya Layla-lacken. Det är inte den som lockade mest, det ska jag erkänna, men jag vet att Emma har Shock Pink på sina naglar och jag vet att ni efterfrågar sommarfärger och då tyckte jag att Emerald Divine var mest passande. den är härlig och fin så jag klagar inte men som jag sa i inlägget nedan där jag visar alla lacken, så är Misty Blush och Coffee Love tillsmammans med Purple Illusion mina tre favoriter. Lite mer höstiga kanske, men så jag. 
Emerald Divine hade gärna fått vara lite grönare för min del. Jag tycker många gröna hololack hamnar i den här lite aquagrönblå istället för att vara "riktigt" gröna. Antingen det eller ljusa björklövsgröna med gul underton. Ingen tillverkare har ännu gjort ett riktigt gräsgrönt hololack. Tur attman kan franka det själv, men det är ändå något jag lite efterlyser. För mig är den här kanske Divine men inte så Emerald. 
Som med den förra kollektionen från Layla är den holografiska effekten helt fantastiskt bra! Det är dessutom mer lättlackat än förra omgångens. Här har jag den över NNS och Seche Vite och så ett lager Seche Vite över också. Två lager av Emerald Divine. Det gick hur smidigt som helst att måla med och skiljer sig radikalt från Jade Groove som jag bar precis innan och som både vallade och sprack fram till tredje lagret. 
Självklart ska ni få en film på det här också. Glad Midsommar och härlig holofredag på er alla läsare!
 
 

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-06-22 11:42:31

Fantastiska regnbågar men färgen är inte jättempinderande. Tror att jag gjorde rätt som valde bort denna i första gallringen även om jag säkert kommer köpa den vid andra. Glad midsommar på dig också!

Svar: Den är fin men inte förstummande fin. Fast holon är så bra att den liksom blir enastående bara för det.
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-06-22 11:46:55

Väldigt väldigt vackert!

Svar: Det har kvaliteter!
Sminkan

Postat av: Jessica
Publicerad 2012-06-22 12:16:35

Underbart fint! Men där finns nog mer intressanta :)

Svar: Ja, många helt magiska!
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-06-22 12:44:04

Men gud vad läckert det skiftar, superfint ju!

Glad Midsommar!

Svar: det är rätt fint. Jag blir mer och mer nöjd med det faktiskt.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-06-22 12:53:42

Ja det är sant. men man börjar bli lite bortskämd. Ett tag var ju holo så svårt att hitta så man jublade över A England men nu är vi ju lite kräsnare:)

Svar: Sant. Nu är allt som är mindre holo än Layla rätt tamt. :D
Sminkan

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-06-22 13:33:05

Jag håller med dig, vill ha riktigt vackra gräsgröna och skogsgröna holos!

Men det här är helt galet vackert, Det här och Misty Blush lockar mig nog allra mest just nu.

Kan du järmföra denna förgnyans, undrar t ex jämfört med Depends Ocean Green? :)

Svar: Det kan jag. Jag har dem på swatchsicles och Ocean Green är mörkare och mer blåtonad. Den är väldigt lik Jade Energy faktiskt. Emerald Divine är som en korsning mellan reclaim och Blue Moon Lagoon. Jag ska försöka komma ihåg att ta en jämförelsebild.
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-06-22 14:17:41

Gräsgrönt vore ju inte fel, men detta var verkligen också jättesnyggt!

Svar: Visst är det vackert!
Sminkan

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-06-22 15:06:35

Tack för svar :)
Jättesnällt om du tar jämförelsebilder ja! Är ju iaf ganska lätt med swatchsicles, antog att du hade alla dem på stickor :)

Svar: Japp, det har jag. Ska fixa med det om det är sol imorgon. Nu blir det midsommarfirande istället.
Sminkan

Postat av: Tufwa
Publicerad 2012-06-22 17:21:09

Glad midsommar, ha en underbart fortsatt dag. Kram! <3

Svar: tack så mycket och detsamma.
Sminkan

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-06-23 13:47:22

Åh! Jag vill se Misty Blush och Coffee Love! Det här var också himla fint :-)

Svar: De är fantastiskt fina på stickorna så jag vill också se dem snart på naglarna, men det är regn idag...
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-06-23 19:49:13

Fantastiskt! Dreglar lite här borta...

Svar: Ja, den är vacker!
Sminkan

Postat av: Ella
Publicerad 2012-09-25 18:42:15

Åh vad fint vart kommer lacket ifrån??? 👍

Svar: det är köpt från Layla Cosmetics webshop.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela