Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

L.A.Splash Komodo Dragon

Publicerad 2012-06-13 06:35:00 i Naglar i grönt,


Jag tömmer arkivet, som ni säkert märkt, och det har nu faktiskt minskat dramatiskt. Det finns dock ännu en del att ta av, som det här inlägget från februari 2011. Komodo Dragon köptes i hög grad för namnet. Färgen såg så klart frestande ut den med men mest var det namnet. Det blev också först ut att testas efter att jag haft köpfest på L.A.Splash efter Alizarine Claws hade ett av dem uppe på sin blogg som verkligen såg lockande ut. Ja, jag köpte alltså en hel hög och här är det första testet.

Färgen är ljuvligt antikguldigt grön med glitter och det täcker med ett tjockare eller två tunna lager. Det torkar dock matt och grusigt och inte ens två lager överlack kunde få ytan vare sig slät eller blank. Så tråkigt för i flaskan ser det kalas ut. Sen ska jag tillägga att jag visste det innan jag köpte det, för det hade Alizarine-Féline faktiskt tydligt skrivit ut, men jag föll för färgen och hoppades på Seche Vite-magi...

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela