Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Förtvivlad

Publicerad 2012-06-16 14:37:34 i Allmänt,

Det har funnits många gånger som jag övervägt att byta bloggplattform men sen har bekvämligheten vunnit. Jag har varit troden blogg.se sedan 2007. Idag önskar jag att jag flyttat. Jag tänkte kasta ut ett litet arkivinlägg och upptäcker då att jag har förlorat ca 120 utkast. Utkast till inlägg som legat där och varit trygga, trodde jag,sedan 2008 och framåt. Inlägg jag jobbat med. Timmar av arbete. Massor av bilder på smink och nagellack som nu försvunnit utan förvarning. Jag vill bara ge upp nu. Jag hinner inte producera inlägg varje dag, arkivet med alla utkast har varit min trygghet. Jag vet inte ens nu vad jag måste göra om för nagellacken som blivit fotade och hamnat i arkivet är ju "färdiga" och bara tanken på att börja gå igenom min spread sheet och jämföra med publicerade inlägg känns omöjlig. Fan, jag har 1800 lack. Och sminkinläggen jag sparat... Ja, de var faktiskt fina. Jag ville ha kvar dem och lägga ut dem vid något speciellt tillfälle.

Jag vet inte vad jag ska säga. Jag känner mig sviken av blogg.se. Mailade dem nyss och hoppas de kan återställa mitt arkiv men jag är oerhört rädd att det är kört och mitt material är borta. Vad gör jag då? Får de ens göra så rent juridiskt? Äger de mitt material och kan kasta det utan förvarning?

Jag har några få inlägg kvar bland utkasten men som sagt, mer än 100 inlägg är borta. Jag har letat i kategorierna efter inlägg jag vet fanns i arkivet opublicerade och tänkte att de kanske ligger kvar i en kategori men nej. Borta. Hade jag fått en förvarning hade jag öst ut hela skiten på en gång eller bytt plattform och tagit med mitt material men nu sitter jag här och känner mig bestulen. Fy fan. Fy fan för blogg.se. Så här gör man inte mot sina bloggare. Så här behandlar man inte människor och deras arbete. Det är respektlöst och jag tycker det borde klassas som egenmäktigt förfarande med andras egendom. Alla mina bilder... Och jag har ingen som helst backup på något.

Kommentarer

Postat av: Honi
Publicerad 2012-06-16 15:13:20

Men herregud :-/ så får det ju inte gå till, speciellt inte utan förvarning så man inte har en chans att spara allt först. Hoppas dom har en bra förklaring på detta och att dom återställer dina inlägg. Fy sjutton!

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-06-16 15:15:29

Himla skit! Hoppas att det bara är en bugg så att inläggen kommer tillbaka när de löst problemet! Blogger har knarkat ur nått kolossalt när de gjort uppdateringar och allt möjligt har försvunnit eller blivit fel. Men sen har det kommit tillbaka och ordnat till sig efter en vecka eller i nått fall två. Hoppas att det är samma med det här!

Sen skulle det dock inte förvåna mig om det står i de 50-11 sidorna användaravtal att det är deras material och att de kan ta bort allting om de känner för det. Så är det ju på många ställen på nätet tyvärr :(

Postat av: Åsa L
Publicerad 2012-06-16 15:30:01

Men.. Stackars dig! Jag förstår att du änner dig bestulen för det har du ju blivit! Jag håller tumarna för att det bara är en bugg och att det ordnar sig!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2012-06-16 15:30:22

Jag hoppas verkligen att det löser sig för dig och att det inte är något blogg.se gjort medvetet. Är det så, fy fan säger jag bara.
*håller tummen*

Postat av: Aila
Publicerad 2012-06-16 15:36:06

Men fan vilken dålig stil av de... dålig och respektlös! Och alla dina bloggar i sidospalten är inte i bokstavsordning längre!! :(

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-06-16 15:45:39

Nä, fy fan vad trist. Jag känner med dig. Det ligger ju hur mycket jobb som helst bakom alla inlägg. Bara ett inlägg är det ju mycket jobb med. Förstår din förtvivlan och hoppas verkligen att det går att återställa allt material.

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-06-16 15:47:41

Jag hoppas och håller tummarna att de återställer dit arkiv! De borde ha backuper tycker jag!
*Kram*

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-06-16 16:05:15

Nä fy vad tråkigt! *kramar om* :'(

Postat av: Polityr
Publicerad 2012-06-16 16:06:26

Fy tusan! Hoppas verkligen de kan återskapa utkasten.

Postat av: Liza
Publicerad 2012-06-16 16:15:35

Nää fy f*N DÅ HEMSKT Hoppas de återställer allt till dig ! kramar om..

Postat av: Jessica
Publicerad 2012-06-16 16:43:13

Så hemskt! Riktigt dåligt gjort av blogg.se om det nu är med mening. Hoppas verkligen att det går att återställa!...

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-06-16 16:51:18

Meh, så jävla taskigt! Så kan de ju inte bara göra:O
Hoppas verkligen de återställer detta!

Postat av: cc
Publicerad 2012-06-16 17:19:41

fy vad jobbigt! hoppas du får det löst...
jag har inte fått några ändringar i min blogg ännu, den ser ut som vanligt.

Postat av: Ifrith
Publicerad 2012-06-16 17:54:38

Wah! Så kan det väl ändå inte få göra?! Fy vad jag lider med dig... Jag kan inte tänka mig något annat än att dom återställer ditt arkiv ärligt talat. Det borde du som kund kunna lita på...

Postat av: VildaNaglar
Publicerad 2012-06-16 18:14:57

Fan va osjyst! Håller tummarna att dom kan ordna upp de.

Postat av: Ninni
Publicerad 2012-06-16 19:02:21

Åhnej! Stackare, hoppas det löser sig.

Postat av: BrilliantNail
Publicerad 2012-06-16 19:06:44

Men usch, det låter helt förskräckligt! Hoppas att de har backups och kan återställa allt.

Postat av: Annie
Publicerad 2012-06-16 19:27:59

Nej vad tråkigt!! Hoppas att de har en backup någonstans så att det går att få tillbaka.. =(

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-06-16 19:32:21

Nää, men fy vad dåligt av blogg.se! Hoppas verkligen att de fixar det, annars är det katastrofalt dåligt av dem!

Om de ska göra uppdateringar eller förändringar som får sådana här effekter så måste de ju förvarna om det i god tid, något annat är ju bara inte acceptabelt. Usch vad upprörd jag blev nu! :-(

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-06-16 19:32:22

Nää, men fy vad dåligt av blogg.se! Hoppas verkligen att de fixar det, annars är det katastrofalt dåligt av dem!

Om de ska göra uppdateringar eller förändringar som får sådana här effekter så måste de ju förvarna om det i god tid, något annat är ju bara inte acceptabelt. Usch vad upprörd jag blev nu! :-(

Postat av: Linda
Publicerad 2012-06-16 19:36:34

Noooo! Jag får ont i magen och blir helt tårögd... verkar ju helt sjukt! Hoppas verkligen att det löser sig. Kram!

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-06-16 22:52:39

Fy satan, det var inte bra gjort alls av blogg.se! Jag lider med dig och hoppas att det går att lösa!

Postat av: Gelic's nail art
Publicerad 2012-06-16 23:00:46

Det där var det hemskaste jag hört. Arkivinlägg kan de ju inte bara radera?! Vad jag förstår har de uppdaterat blogg.se men det innebär väl inte att alla användare ska lida för det, och utan förvarning? omg

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-06-16 23:14:28

Det låter ju helt sjukt! Hoppas att du får ett bra svar tillbaka från dem och att de kan lösa det på något sätt!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2012-06-17 01:09:02

:(
Fy vad eländigt!

Postat av: marybeth
Publicerad 2012-06-17 10:23:59

Vad i helvete håller dom på med?! Jag blir så himla arg när jag läser det här inlägget.. sedan blir jag förtvivlad.. För jag vet hur mycket arbete du lagt ned på alla inlägg och för att hålla bloggen uppdaterad för vår skull. Om inte blogg.se fixar detta blir det ju bojkott big time.

Jag håller en tumme, det vet du <3

Postat av: bella
Publicerad 2012-06-17 11:44:58

NEEEJ, fy faaan va jobbigt!! Förstår att du är ledsen, det hade jag också varit.
Jag gör mina inlägg dag för dag, men jag är inte lika aktiv som du.
Hoppas det löser sig!!

Postat av: SkönaShamrock
Publicerad 2012-06-17 13:39:41

NEJ! Jag förstår att du är föbannad - så kan de väl inte göra. Hoppas att det löser dig

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-06-17 13:55:50

Herregud vilken misär! Hemskt att bli av med allt ditt arbete, jag hoppas dock på att det är en tillfällig bugg och att allt kommer tillbaka, gör det inte det så är det gräsligt. Och egentligen är det gräsligt ändå, blogg.se kunde fan förvarna om att de skulle göra dessa uppdateringar och kanske hinta lite om att det är idé att backa up grejer.

Postat av: Isabell
Publicerad 2012-06-17 14:15:26

WTF, hur kan de göra så utan att förvarna? Jag förstår att du är förbannad. Vilka as.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-06-17 17:41:12

TACK allihop för ert stöd. Jag hoppas det kommer att lösa sig men man vet ju aldrig.

Vi håller tummarna!

Postat av: Pernilla
Publicerad 2012-06-17 17:43:28

Vad tråkigt att höra, jag förstår att du tycker det är jobbigt! Hoppas det ordnar sig!

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-06-17 21:39:48

Åh, fy så trist :/ Vilken pnikkänsla! Hoppas verkligen att företaget kan hjälpa dig att hitta inläggen igen!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-04 20:03:00

... jag finner inte ens ord.

Svar: Nä, jag gör inte heller det. Vill inte ens tänka på alla timmars jobb som rök där. En arbetsvecka typ. Hopsamlad över fyra år...
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela