Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Depend Holographic - 2034 Steel Blue

Publicerad 2012-06-08 21:32:27 i Emmas NOTD i glitter och holo,

Jag tänkte fortsätta att visa er Depends holografiska lack. Egentligen hade jag målat med och fotat Raspberry men den visade ju Sminkan igår så då fick jag skifta snabbt och bär nu istället Steel Blue som har nummer 2034. Järmför man med Denim Blue och Raspberry som är de jag testat tidigare så är Steel Blue mycket blekare i färgen, men också mycket mer holografisk, här har vi ett lack som bjuder på riktigt kraftig holoeffekt i ordentligt lampljus eller solljus. Även nu när jag sitter och skriver, utan lampa men med naturlig dagsljus från ett fönster, dock utan sol, så kan man se regnbågarna. Bilderna har jag tagit i soldis, utom den sista som jag fotade under halogenlampor då jag ville visa vilka regnbågar det här lacket har. Färgen blev misvisande, men ni ser att Steel Blue bjuder på massa scattered regnbågar om ljuförhållandena är de rätta.
Formulan på de här lacken skulle jag säga är mellanbra, holos har ju sällan kanonformula. Det som kan vara bra att tänka på är att låta lacket torka lite innan man lägger på nästa lager, annars är det lätt att man får med sig färgen och att det blir kala fläckar. Depends holografiska är inte i närheten av MUS eller Nfu Ohs lack vad gäller detta, men det finns ändå en liten tendens till det beteendet hos lacket. Steel Blue är ganska skirt, jag har målat tre lager men jag målar ganska tjocka lager, jag kan tänka mig att den kära Sminkan använder 4-5 tunna lager av detta lack. Toktiden är helt okej, har egentligen inte så mycket att säga om den. Av de tre Dependholon jag har testat så tycker jag att alla varit riktigt bra, Raspberry var minst holografisk av de tre, Steel Blue mest men det syns inte riktigt på mina bilder. Priserna är helt klart den stora baksidan, det och den minimala flaskan. Efter att ha målat med detta lack så har nivån sjunkit rejält, jag tror inte att lacket kommer räcka till mer än 4-5 användningar och det är lite väl lite anser jag. Dock är det ju ett lack som är lätt att få tag på och det är riktigt fint så jag avråder absolut inte från köp, tvärtom, är man på grön kvist så borde man köpa två av alla dessa lack för att inte riskera att stå utan sina favoriter.

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela