Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Color Club Daisy Does it

Publicerad 2012-06-30 08:05:00 i Naglar i gult,

det regnar och är grått idag och vad passar då bättre än ett gult lack! Daisy Does It från Color Clubs glassfleck-kollektion som kom i våras. Wing It heter hela kollektionen om jag minns rätt. 
Det här är alltså Daisy Does it. En ganska orangetonad gul med glassflecks som har en lätt duokrom effekt från guldgult till guldgrönt. På mina bilder ser det mest vitt ut. Jag vet inte vad det är med mig och mina bilder på sista tiden men jag har svårt med att fånga vissa saker. 
Det är två lager av DDI över ett lager av ett underklädeslack. Jag ville inte riskera att det skulle bli antingen VNL eller tusen lager. Jag får prova DDI igen någon gång jag har tålamod. Jag vet alltså inte om hon ens är skir, det verkade inte så när jag målade över underkläderna, men det kan vara så. Är man ett glassflecklack bör man inte vara alltför täckande för då dödar man ju flecksen. 
Så här blev det dock fint och jag matchar, inte med en daisy men med en ringblomma.
Ringblomma med regndroppar på! Och så avlutar vi med Siv på en blöt bänk. :D

Kommentarer

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-06-30 10:02:49

Jag har hittills bara skaffat två lack ur Wing It men får nog skaffa resten också. Jag gillar verkligen det här på dina bilder. Speciellt bilden med blomman fick mig på fall. Och Siv, så näpen och söt så jag dör. :)

Svar: Jag gillar den i orange mer än den här, trots min passion för gult, men jag är glad att jag köpte båda. den i grönt blev ingen favorit för mig och den tealfärgade har jag inte provat än. De är fina men jag kommer nog inte köpa resten.
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-06-30 10:42:19

Verkligen fin nyans och finish! Jag är sugen på ett helt gäng ur den kollektionen.

Svar: Jag köpte fyra och de är fina. den i orange är min favorit!
Sminkan

Postat av: Jessica
Publicerad 2012-06-30 11:54:45

Jag bar också Daisy Does It häromdagen, den är mycket fin. Men precis som dig har gillade jag den orangea mer, tycker den är lite mer levande. Jag har testat Metamorphosis också och den gillade jag också mycket. Är sugen på den blå Sky High med men de andra två vet jag inte. Har för mig att kollektionen heter Take Wing förresten :)

Och Siv, bedårande!

Svar: Take Wing heter den ju! Du ser, jag har inte blivit så engagerad av den... Jag tänkte först inte köpa något förutom det gula och det i orange men det gröna och tealfärgade slank med för att fylla upp i paketet. :D
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-06-30 17:45:25

Det där lacket ser ju riktigt härligt ut!

Svar: Visst gör det! Jag tycker det är jättefint men det i orange är snäppet bättre ändå.
Sminkan

Postat av: My Nail Polish Online
Publicerad 2012-06-30 20:45:28

Vad fint det passade ihop med ringblomman! Underbar färg!

Svar: Det är roligt att matcha i trädgården!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-06-30 21:52:28

Bilderna är superhärliga med blommor men jag gillar inte gula som drar så mkt i orange.

Svar: Nej, du är så svårflirtad. Jag tycker det här skulle ha tjänat på att vara en renare gul jag med, men vad tusan. Gult är ju alla fall en rolig och glad färg.
Sminkan

Postat av: BrilliantNail
Publicerad 2012-06-30 21:58:24

Det ser superfint ut och ringblomma-bilden är helt underbar!

Svar: Ringblommor är helt underbart! :D
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-07-01 09:50:28

Otroligt fint på dig! Blev lite sugen på att skaffa det.

Svar: Det är sött. Ett roligt sommarlack som är lite annorlunda än andra gula.
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-07-02 18:42:31

Gillar lacket, ringblomman också. Du verkar ha det mysigt på landet....;)!

Svar: Ja, det är skönt att vara ledig!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela