Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Sunshine Pop

Publicerad 2012-06-04 06:27:04 i Naglar i gult,

Vill ni se lacket som missfärgade mina naglar å det grövsta? Här är det. China Glaze Sunshine Pop. Jag hatade att måla med det och när jag, dagen efter, tog bort det hade mina naglar blivit kraftigt missfärgade av det. Inte roligt alls. 
Det är ett gult skimmerlack och färgmässigt är det ju fint. Jag gillar även skimret i det. Det jag inte gillar är den tjocka, sega formulan som gör att det känns lite som att måla naglarna med lim. Torktiden blir lång i en sådan formula och mycket riktigt, det tar en bra stund innan lacket härdar. Jag lyckas få några hack i det  medan jag pratade med Emma i telefon och var nära att låta det åka av på en gång. Den sega, klistriga formulan är dessutom svår att få dit man vill. Massor av Seche Restore kanske kan få ordning på det. Frågan är om jag vill bära det igen eftersom naglarna blir så infärgade av de gula pigmenten.
Men det är ju rätt snyggt ändå... Man ser att bilderna är tagna tidigt på morgonen i kallt ljus för mina händer är så rosa men färgen på lacket är rätt på min skärm.

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-06-04 06:41:01

Jag gillar det här lacket! Gult brukar missfärga mina naglar också, även vissa blåa lack! Ush!! Ibland undviker jag dessa bara för att slippa missfärgningen!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-06-04 10:05:53

Åh nej! Jag som precis fått hem detta. Älskar ju färgen men blir verkligen avskräckt med tanke på missfärgning och formula. Buhuu. Borde kanske slänga i lite Restore redan innan jag testar.

Postat av: Dani - Livsnjutarism!
Publicerad 2012-06-04 12:08:55

Jag har bara en gul lack och det är det som jag fick hem nu från color clubs sommar kollektion. Den är ju SÅ fin och utan missfärgningar. Tyvärr har andra gula lack jag har testat mest sett ut som "kiss" på mina fingrar. Tips på en annan gul färg som är mindre besvärlig men lika fin som sunshine pop? =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-06-04 13:41:39

Ja jag är ju lite skeptisk till gula lack men visst, färgen är helt okej. Trist på egenskaperna dock och lack som missfärgar så kraftigt, ja man drar sig ju för att använda dem tyvärr. Jag hade samma problem med Emerald City och har därför dragit mig för att bära det igen trots att jag tycker att det är ett jättevackert lack.

Postat av: Helena
Publicerad 2012-06-04 19:04:31

Jättefin färg! Är inte det här ett av Electropop lacken? I så fall är formulan inte så konstig. Av dom fyra andra jag testat därifrån var allihopa knepiga.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-06-04 20:48:27

MNPO! Ja, jag får sällan missfärgningar men det här var hemskt.



Pamsan! Ja, kör i några droppar Restore. Det är nog klokt.



Dani! Jag har inte missfärgats av något annat gult, det är det här som är knepigt. Den gula från CC är jättefin. Har den jag med.



Emma! Ja, man vill ju inte få hela nageln helt infärgad... Trist.



Helena! Ja, electropop är det. Skitlack.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-06-20 18:02:47

Jag hatade nästan det här lacket. Usch.

Svar: Ja, den är inte på min rosa lista. Färgade mina naglar kissgula. Inte kul
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela