Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze L8R G8R

Publicerad 2012-06-15 19:30:28 i Emmas NOTD i glitter och holo,

Jag tänkte att jag också skulle visa ett hololack. Kort inlägg dock, blogg.ses nya layout gör mig förvirrad. 




Lacket är i alla fall L8R G8R från China Glazes OMG kollektion. Ett alldeles fantastiskt gulgrönt holo och ett av de absolut vårigaste lacken jag vet. I vanliga fall brukar jag använda två lager om jag inte missminner mig men här är det tre då det tenderade bli lite flammigt annars. Inga hololack jag vet är så linjära som OMG-lacken, de har så finmalda partiklar så det är inte klokt. L8R G8R är galet fint och vi har visat det massa gånger förut, men det gör väl ingenting man måste ju få återanvända sina favoriter.


Som en liten avslutning på holofredagen kan jag glädja er med att Laylas nya lack nu finns för försäljning. Det finns inte bilder på dem men om ni kollar i rullisten så finns de där. Sminkan och jag beställde igår, jag ringde henne och ropade de finns, de finns, de finns i telefon. Hon visste genast vad jag menade:)

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-06-15 20:20:25

Det är ett magiskt lack! Jag älskar det! Och dina bilder är så fina!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-06-15 20:25:45

Oh, vilket vackert holo!!

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-06-15 20:31:24

Ser så himla snyggt ut! :) Laylas blir nog att beställa men jag känner mig lite osäker när hemsidan är på italienska till vissa delar? eller är jag bara blind och inte hittar att man kan ändra språket?

Svar: Lacklycka, jag hoppar in och svarar här eftersom det är jag som har gjort våra beställningar. Hemsidan är på italienska och jag har navigerat runt utan att ändra språk. Man får luta sig tillbaka på de kunskaper man har i språk och de erfarenheter man har om webshoppar. ;D Det krångligaste är att man måste ha ett giltigt skattenummer registrerat, vilket går att fixa med en annan nättjänst. Vet inte om det är lagligt egentligen, men vad sjutton... Vill du vänta med att beställa så kommer de förr eller senare till Harlow&Co men styckpriset per flaska blir något högre. Kanske kan du haka på någon annan som beställer annars? Jag vet inte vilka som har konton hos Layla och beställer direkt därifrån förutom jag och Emma men det måste finnas fler? Annars kanske du kan vara med oss om vi beställer mer lack i framtiden.
Sminkan

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-06-15 20:59:47

Det tål absolut att ses igen!

Jag slänger mig in i Layladebatten med :) Det finns en liiiiten brittisk flagga där man kan ändra språk högst upp till höger på sidan när man är inne i shop-delen av siten.
Och jag måste säga att jag inte uppgett nått skattenummer eller ens sett en uppmaning om det. För mig har det gått lika smidigt att beställa där som av vilken e-talier som helst. Kanske det hör ihop med språkbytet? La en beställning i onsdags så fort det kom rapporter om att de fanns, och då gick vi ihop 3st. Så det var ju synd att jag redan hunnit göra den, annars hade du gärna fått vara med Lacklycka!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-06-15 21:06:48

Sminkan: Ja det är så fint att det är sanslöst!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-06-15 21:07:07

MNPO: Det är det verkligen! Alla OMG är fina:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-06-15 21:07:21

Lacklycka: Det är ett kalaslack! Ja du har ju redan fått en massa svar så jag låter Layladelen bero...

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-06-15 21:07:33

Cactus: Ja visst gör det! Hmm, ja jag har ju inte beställt så jag ska bara vara tyst...

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-06-15 22:11:13

Det här är så himla härligt! Så fint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-06-15 22:15:53

Nailtastic: Visst är det! Älskar L8R G8R...

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-06-15 22:17:09

Tack för era svar sminkan och cactus! Då blir det till att försöka mig på en beställning snart! Hoppas jag också slipper skattenumret, det verkar lite krångligt :)

Postat av: Annie
Publicerad 2012-06-15 23:02:59

Underbar färg!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2012-06-16 11:13:18

Gud vad jag ångrar att jag inte köpte det här när de var billiga :/

Postat av: Jessica
Publicerad 2012-06-16 19:33:56

Så snyggt! Härlig färg! :)
Jag har inte fått det nya systemet på blogg.se än, men det låter krångligt...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela