Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Ginger

Publicerad 2012-06-09 14:57:17 i Naglar i guld, koppar, brons,

Vill ni se ett lack jag fick i present när jag beställde från en nagelgrossist i USA någon gång i vintras? Klart ni vill! Det här är en lyckträff för jag har en hel del av glitterlacken som China Glaze släppte i sin 50 Speciality Colors-kollektion för några år sedan men jag har inte Ginger. Jag har tänkt köpa den vid några tillfällen men det har inte blivit av för jag har varit osäker på om jag skulle gilla färgen. Det var befogade tvivel för nej, jag gillar den inte så värst. Jag ogillar den inte heller men det är skönt att den var en present och inte något jag betalat för.
Färgen är en ljus koppar med prismatiska glitter. det är två lager på mina bilder och det är minst två lager överlack för en slät yta. Jag vet inte... Atlantis är ju tjusig men de andra lacken i den här kollektionen är liksom inte riktigt lika fantastiska. De är inte dåliga heller men de är inte pulshöjande vackra och några av dem, som Sunshine, är närmast besvikelser. Har ni några storfavoriter från den här kollektionen? De nylanseras ju också hela tiden, som Snow Globe, som jag faktiskt gillar, och Techno, som båda släppts med senare kolellektioner. Snart kommer väl Ginger i en julkollektion...

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela