Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Ett kattinlägg, eller ett pratinlägg.

Publicerad 2012-06-30 06:48:33 i Allmänt,

God morgon. Chansen att någon annan än jag skulle vara vaken är rätt liten men god morgon alla fall. Varför jag är vaken? För det regnar så jäkla hårt på altantaket att jag inte kan sova. Jag är sömnig men så fort jag slumrar till så ökar regnet i styrka eller vinden friskar i. Dessutom vaknade jag klockan 6 i morse med sendrag i vaden. Ja, så nu sitter jag här.
 
Många av er uppskattar ju när det dyker upp lite annat än nagellack här på bloggen. Jag vill ju inte att det ska bli för ofta, det ska ju vara nagellack som är fokus här, eller smink eftersom vi en gång var en sminkblogg. En kattblogg är vi ju alla fall inte än men katterna är ju ändå en del av det hela så vi kör på med ett litet inlägg med dem och så trädgård och blommor på det. Okej?
Gallicaros. Duchess de Montebello. Jag är den typiska nörden och har fördjupat mig i många saker och startat samlingar. Rosor till exempel. De tar dock stor plats och kräver mycket mer tid och skötsel än nagellacken så jag har lagt ner rossamlandet. Men de är vackra och jag njuter fortfarande av dem jag har.
Signe och mina föräldrars hankatt säger hej. De känner sig lite som Romeo och Julia här. Eller om de vill börja sjunga Die Mauer. De är alla fall kompisar och när Signe promenerar på tomten utanför inhägnaden i sin sele och med flexikoppel så brukar hon eskorteras av denne stilige herre. Ibland går alla mina tre flickor på visit hos mina föräldrar och då umgås de alla fyra. Eller, Siri brukar ju mest ligga på DVD-spelaren och vänta på att få gå hem. 
Pionerna har fällts till marken av sina egna, tunga huvuden. Men de doftar så gott ändå. Vi har stora vaser med doftpion inne nu eftersom vi ville rädda några från regnen som just nu faller så ihärdigt utanför mitt fönster.
Siri och Siv sover på kökssoffan. 
Signe och Siv ute i inhägnaden. Och så film. Siv-filmer. 
Siv leker på vardagsrumsmattan, kartongen ni ser är en låda med böcker jag aldrig orkat packa upp. Den har stått där i flera år och till sist lade jag filtar i den så den blev en kattsäng. Ibland tänker jag att jag ska göra något åt det men jag måste skaffa en bokhylla till hit i så fall, eller släpa böckerna till lägenheten i stan, och så fortsätter lådan att vara en kattsäng. 
Här har Siv, för första gången, klättrat upp på ett par stockar jag har haft till katterna som klösträd. Som alltid är det lättare att ta sig upp än att ta sig ner. :D

Kommentarer

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-06-30 07:38:55

Jorå, denna tomten är vaken! Som dig, det regnade... så den självklara kissrundan. Grus i ögonen, men ändå kolla bara liiite vad som hänt sen sist innan man tar beslutet att vakna eller somna om.

Trevligt inlägg om fina saker i livet!

Svar: Trevligt med sällskap så här i arla morgonstund.Och nu, när jag är supervaken och HUNGRIG så slutar det regna...
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-06-30 08:13:24

Underbart inlägg! Älskar bilden på Signe och dina föräldrars katt. :-)

Svar: Ja, det är lite kattkärlek där!
Sminkan

Postat av: adventures of a mad scientist
Publicerad 2012-06-30 08:21:24

I do love seeing cat posts every once in a while :) Ah, what I wouldn't give for a bit of rain to wake up to! (or maybe fall asleep where I am, haha!) We don't get too much rain so even if it's raining hard, I usually enjoy it.

Svar: I love listening to a soft rain but this was not soft at all and the wind was strong too. Now the garden is soaked and the kittehs are bummed about getting wet feet... :D
Sminkan

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-06-30 08:58:11

Åh... Siv! Så liten hon är, och så söt att man smälter. De andra också givetvis men kattungar är ju oslagbart :)

Svar: Hon har något speciellt. tror det är lemur-looken. Man måste älska henne för hon är så... osöt jämfört med andra kattungar. Man blir liksom rörd och alla modersintinkter jag har kickar igång.
Sminkan

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-06-30 09:42:36

Det är så himla söta! Kattbilder/filmer kan man inte få för mycket av :)

Svar: Vad roligt att du gillar dem! Det är alltid kul med djur tycker jag.
Sminkan

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-06-30 10:07:19

Det är ju jättekul med ett "vanligt" inlägg ibland. Då får man lära känna lite mer på något sätt. :) Älskar så klart kattbilderna och borde kanske ge Dennis lite mer utrymme på min blogg. :) Vi som har en trädgård och jag som inte har gröna fingrar kan nog lära mig ett och annat av de här inläggen. Vi har t.ex pioner ute, det vet jag nu. :D

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-06-30 10:45:01

Jag gillar att läsa om både katter och rosor :)

Och visst måste man få pynta bloggen med sin små älsklingar :) Från och med onsdag blir det varning för liten svart jaktlabbe hos mig!

Svar: Åh! Jag hade en jaktlabrador för många år sedan och det var bästa hunden i världen!
Sminkan

Postat av: Vikab
Publicerad 2012-06-30 11:24:01

Roligt att se att Siri och Siv har blivit kompisar. Eftersom jag är både lack- och kattnörd så tycker jag att det bara är trevligt med lite kattinlägg här och var. Min yngsta katt blev i morse ytterst upprörd för att jag tog ifrån henne äggskalen hon försökte äta upp, de är lustiga små djur ;)
Fina blommor också. Jag gillar pioner har jag insett så här på äldre dagar.

Tänkte ge ett boktips också bara för att, även om vi inte känner varandra: The Night Circus av E Morgenstern. Märklig och vacker bok.

Svar: Katter är verkligen märkliga. Men härliga! Jag är tacksam att jag få leva med tre så fina små damer. Boktipset låter spännande och jag ska absolut kolla upp det. Läsa är nog min mest långlivade hobby. :D
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-06-30 12:37:23

Romeo och Julia, halledussingen! Jag kanske kan komma och hälsa på dig på landet och mysa med katterna. Är det trångt i ditt hus? Siv är sötast tycker jag, hon är den allra sötaste katten just nu, Signe är den snyggaste och Siri den stiligaste! Sen det där med modersinstinkten, Siv väcker dem verkligen, man vill bara pussa och skydda henne...

Svar: det är inte trångt i mitt hus. det är två rum och kök. det är stökigt just nu men jag tar gärna emot dig om du vill. ;D
Sminkan

Postat av: Rebecka
Publicerad 2012-06-30 12:47:36

Jag håller med de andra - himla skoj och få se mer bilder på de söta katterna!

Svar: Katterna kanske borde få en egen blogg snart. :DNej, det hinner jag nog inte med...
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-06-30 12:47:56

Jag uppskattar lite trädgårdsbilder emellanåt. Mest för att jag själv älskar att fotografera blommor. Kul att se andras bilder.

Svar: Vad kul att höra! Blommor är vackert att titta på och förr var jag mer inne på blomsterfotograferandet och hade en fotosida och så, men nu blir det bara snapshots.
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-06-30 17:47:10

Åååh vad fina kissarna är! Och blommorna var ju väldans vackre de med :)

Svar: Ja, katter trumfar allt annat, så är det bara. :D
Sminkan

Postat av: CC
Publicerad 2012-06-30 18:12:13

Fina kissar :) jättekul att se vad de pysslar med! Camelot gör just ingenting, flyttar sig mellan den nya soffan o sin favoritmatta typ haha. Sånt är livet som kattpensionär :)

Svar: Ja, Edit tog det också rätt lugnt sitt sista år. Lekte någon gång ibland och så, men mest sov hon på sina favoritplatser hon med.
Sminkan

Postat av: My Nail Polish Online
Publicerad 2012-06-30 20:56:24

Underbart inlägg! Jag älskar katter (det vet du :D ) men också pioner och rosor. Rosen ser ut att vara av den underbart doftande typen. Visst klassas den som engelsk ros? Väldigt fint! Skulle jag ha trädgård så skulle jag också ha en massa rosor! Frågan är hur bra jag skulle vara på att ta hand om dem :D

Svar: Rosen är inte engelsk utan en mycket gammal dam, från 1800-talet, som klassas som gammaldags ros. Den blommar bara en gång, i juni-juli. Den doftar oerhört intensivt och man har använt just gallicarosor för att förädla fram de engelska rosorna (som blommar om flera gånger under säsongen).Jag är rätt kass på att ta hand om trädgården, tyvärr, men jag gillar en lite vildvuxen stil så jag låtsas det är med avsikt ibland.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-06-30 21:53:57

Skulle vara roligt faktiskt. Jag kanske kan åka bil så kunde du följa med tillbaka och hälsa på mig i samma veva:)

Svar: Ja, det låter som en bra plan!
Sminkan

Postat av: Ia
Publicerad 2012-07-01 15:45:04

Åh herregud vad göllitt!!!

Svar: visst är de söta! jag tröttnar aldrig på att titta på dem!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela