Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

A England Dragon

Publicerad 2012-06-17 18:00:30 i Naglar - holografiska lack,


Idag har jag A England Dragon på naglarna. Hade Princess Sabra igår men som vanligt chippade det efter tio-tolv timmar så jag bytter till Dragon. Idiotiskt egentligen för det är redan slitet så risken är stor att det inte heller håller så länge. Men, det är en vacker grön. Väldigt fin och draklik. Den holografiska effekten är ju rätt klen men den ger alla fall lite djup åt färgen.


Kan, apropå gårdagens inlägg om mina utkast som försvunnit meddela att jag experimenterade lite och sparade det här som utkast och ja, mycket riktigt, ett av mina andra arkivinlägg försvann. Det verkar vara en maxgräns på 30. Gallery Colors Black försvann och det ska bli spännande att se om den dyker upp igen när jag publicerar det här. Hoppas verkligen det är en bugg så att mina arkivinlägg kan återfås, annars kommer jag att gråta en skvätt tror jag. Eller bli rasande och stämma dem, Troligen finns det dock någon liten mening i användaravtalet som skyddar dem i sådana här lägen. 
Uppdaterar med ny info. Gallery Colors Black dök upp igen när jag publicerade detta... Kanske funkar med alla inläggen? Hm... Värt att prova, men inte just nu. 

En annan fånig sak som jag inte fattar är hur man får de klickbara bilderna. När jag försöker lägga in minatyrer funkar det inte. Yay... Jag som hatar förändringar. Fan, jag har Asperger, jag kan inte hantera sånt här. Jag vill att allt ska vara som vanligt... 


Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-06-17 18:49:04

Väldigt vacker även om holoeffekten inte är så stor!!

Svar: Ja, den gröna färgen är verkligen snygg.
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-06-17 18:50:28

Jag hatar också förändringar av det här slaget, höll på att gråta när Blogger ändrade en massa för ett tag sen, hatar när man inte längre hittar sina funktioner och ska behöva leta en massa. Blä. Hoppas att det löser sig med dina gamla inlägg!

Svar: Ja, jag hoppas också...
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-06-17 19:16:59

Mycket vacker färg!!
Jag gillar inte heller förändringar. Även förbättringar till det bättre är jag tveksam till... Känns fult av dem att sätta dit en gräns för hur många inlägg man får ha sparade utan att säga till innan..

Svar: Ja, det är elakt av dem att inte förvarna, men jag hoppas allt löser sig. Och att jag kan fortsätta ha ett arkiv och fortsätta göra klickbara bilder...
Sminkan

Postat av: Jessica
Publicerad 2012-06-17 19:19:20

Färgen var riktigt fin! Även om jag inte är ett så stort fan av mörkgrönt tyckte jag att detta såg fint ut! :)

Jag har inte fått det nya systemet än, eller hade i alla fall inte igår. Är nästan lite nervös över hur det kommer vara... Hoppas

Svar: Ja, allt annat är ju hur bra som helst. Bara de två sakerna, arkivet och minbilderna, som försvunnit. Jag hoppas arkivet kommer tillrätta. Det är viktigast.
Sminkan

Postat av: Jessica
Publicerad 2012-06-17 19:21:12

Oj, halva kommenteren försvann....

Men hoppas verkligen att inläggen finns där någonstans! :)

Svar: Jag med!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-06-17 19:29:26

Det ser väldigt vackert ut. Funderar på om jag behöver detta. Nåja köpstopp på alla lack utam Layla i sommar ju så har ju tid att fundera:)

Svar: Ja, den här gröna skulle du trivas i.
Sminkan

Postat av: Vikab
Publicerad 2012-06-17 19:34:12

Hoppas det löser sig mer alla arkivinlägg! Så frustrerande att ha lagt ner en massa jobb och det bara går upp i rök.
Jag tycker Dragon är jättesnygg! Kan absolut tänka mig att en drake skulle kunna ha den här färgen. Fast min konstiga fantasi tänkte först på Karm, jätteormen som är med i Bröderna Lejonhjärta. Måste nog läsa en drakbok snart, sist var det Carrie Vaughns "Voices of Dragons".

Svar: Drakar är säkert gröna i exakt den här nyansen och kanske ormar med. Jätteormar och drakar måste väl vara nära släkt?
Sminkan

Postat av: Manjana
Publicerad 2012-06-17 20:54:55

Elskar Dragon - spesielt den bronseaktige duokrome effekten i tillegg til den svake holoen. <3
Håper alt ordnar seg meg utkast/arkiv-innlegga dine.

Svar: Ja, att den är duokrom är faktiskt roligt! Jag gillar det också! Och tack, jag håller tummarna för arkivets återkomst.
Sminkan

Postat av: Manjana
Publicerad 2012-06-17 20:56:03

*med

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-06-17 21:36:19

Mycket vackert!

Svar: Ja, det är en vacker färg!
Sminkan

Postat av: lacklycka
Publicerad 2012-06-17 22:28:35

Åh denna är så fin!

Svar: Ja, väldigt fin!
Sminkan

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-06-17 23:57:51

Jag är precis likadan. Tycker inte om förändringar. Men lacket var mycket fint iallafall :-) ångrar lite att jag inte köpte det faktiskt

Svar: Det finns ju kvar! Köp!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-04 18:07:16

Alltså... gah. Jag har inte alls hängt med i svängarna på sistone, och jag läser lite om Blogg.ses förändringar och rynkar på näsan. Antar att jag kommer läsa ännu mer om det idag när jag ska försöka läsa ikapp lite, och sitta och ilskna ner mig mer och mer...

Jag vet hur du känner om förändringar i alla fall, och jag förstår till fullo! Lider verkligen med dig. :(

Och just ja, lacket är ju rätt fint ändå. Jag kanske vill ha det, men orkar nog inte pga att deras lack inte sitter bra på mig.

Svar: Inte på dig heller? Det är typ bara du och jag som har problem med det i hela världen. På mig klarar de 10-12 timmar, max.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela