Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen Hard as Nails Chic Cobolt

Publicerad 2012-07-18 22:31:52 i Naglar i blått,

Återigen ett inlägg från det försvunna arkivet. Några bilder jag lyckades rädda undan glömskan. I vintras hade jag en lång period där jag bar mycket blå nagellack. Jag älskar blått på naglar och ögonlock och ibland får jag en sådan där intensiv period då jag inte kan låta bli att frossa i blå nagellack. Det här har jag visat en gång tidigare men med så dåliga bilder att det förtjänade att fotas och visas igen. Visst är det vackert!
 
Självklar minns jag inte nu vad det var för antal lager, jag skulle gissa på tre för det är nog vad jag vanligen har när jag bär det. Jag har ägt det sedan 2008 men jag tror det är äldre ändå. Jag köpte på eBay i ett paket med flera andra blå nyanser av samma märke. Det här är så fint blått. Rent. Skimret är fint också. Visst, det gränsar åt frost och det är en del vaga peseldragsmärken men det är inte störande för mig. Det är något närmast glasliknande med finsihen. Det är ett poetiskt lack. 

Kommentarer

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-07-18 23:52:39

mycket tjusigt! Förstår att du tycker om detta, kan bara instämma.

Svar: Ja, jag är väldigt svag för den.
Vad har hänt med ditt bloggande förresten? Jag saknar dig hos Cactus. Kom tillbaka till oss!
Sminkan

Postat av: Liza
Publicerad 2012-07-19 00:00:50

shit va snygg färg!! bara älskar den vill ha1!!

Svar: Hoppas du hittar den! Den är verkligen värd att ha i samlingen och en av mina vackraste blå.
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-07-19 00:06:49

Oh, så vackert! Verkligen poetiskt!

Svar: Ja, jag älskar den här färgen och finishen. Det är något speciellt med det.
Sminkan

Postat av: Beauty by Paivy
Publicerad 2012-07-19 00:15:38

Riktigt snygg blå!
Sv: Tack =) Jag älskar formen på mina naglar. Dom blir lite spetsigare varje gång jag fixar dom.. ;)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-19 05:57:27

Det ser riktigt fint ut! Mkt vacker färg och underbar glasaktig yta.

Svar: Ja, det är verkligen vackert!
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-07-19 09:41:03

Ljuvligt! Jag vill gärna lägga vantarna på fler SH-lack framöver,de verkar verkligen bra!

Svar: Bra, fina och ofta billiga!
Sminkan

Postat av: Beauty by Paivy
Publicerad 2012-07-19 21:19:01

Riktigt fin blå färg! SV: Tack! Jag utbildar mig till nagelterapeut, och då har vi pratat en del om den europeiska trenden med spetsiga naglar som sakta men säkert kommer till Sverige =) Tycker det är riktigt läckert, och mina naglar blir liite spetsiga varje gång jag fixar till dom ;)

Svar: Ja, jag har sett på olika forum att de långa, spetsiga naglarna är på väg tillbaka. Roligt med mångfald i nagelvärlden!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-20 08:38:57

Det där var verkligen en fin blå!

Svar: Den är så fantastiskt fin på nageln.
Sminkan

Postat av: Amanda
Publicerad 2012-07-25 20:29:28

Så fin färg!

Svar: Ja, den är snygg!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela