Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Miami Beet

Publicerad 2012-07-16 23:47:12 i Naglar i övriga färger,

Jag vet inte vad det här är för färg egentligen. Är det rosa, lila eller rött? Man brukar ju kalla nyansen berry inom nagellacksvärlden men den finns inte som kategori hos mig så jag vet inte alls var den här ska placeras. Jag tror den kommer hamna i "övriga färger" eller något... Det är alla fall bilder räddade efter stora utkastskandalen och jag har fått det som ett extralack i en swap. 
Miami Beet är en bärig nyans alltså. Det är ett krämlack och jag har ingen aning om hur många lager eller vilka egenskaper den hade för det minns ja ginte och texten i utkastet försvann ju. Det var ett bra lack, om jag minns rätt. Traditionellt och vuxet, på gränsen till tråkigt. Jag ser att det är minst två lager på bilderna, men mer än så kan jag inte säga om det. Ett mellanlack. 

Kommentarer

Postat av: Liza
Publicerad 2012-07-17 00:29:29

Blodröd brukde man säga förr...

Svar: Jag skulle inte kalla den blodröd. Vems blod ser ut så här? Alldeles för lilarosa för blodrött.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-17 06:09:03

Tjusigt. Tycker att bärfärgat är en bra beskrivning...

Svar: Ja, beskrivningen är bra men då får jag göra en ny kategori... :D
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-07-17 07:23:39

Det ser stiligt och klassiskt ut. Vackert!

Svar: Ja, fast på gränsen till tråkigt. :D
Sminkan

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-07-17 07:27:17

Är det inte BEETroot, rödbeta, dom menar med färgnamnet? Röd-violet i flaskan ser det ut.

Det finns ju Miami Beat (musik) Miami Heat (basket) som jag spontant tänker på i namnleken.

Svar: Jo, det är rödbetan de tänker på. Men klassar du färgen som röd eller lila i så fall? Lila, eller hur?
Sminkan

Postat av: Martina - Colourize Me
Publicerad 2012-07-17 08:37:10

Jag skulle säga att det är körsbärsfärgat! Och fint!

Svar: Okej, men det finns ingen körsbärsfärgad kategori heller... :D
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-17 08:53:15

Nej, det är ju RÖDbetsrött! Och jag tycker absolut inte att det här lacket ser ut som ett nästan tråkigt mellanlack. Visst, det är inte spännande, men jag tycker det är vackert! Så vackert att jag nästan har köpt det på Kicks typ 2935 gånger.

Svar: Du kan få mitt om du vill. det ligger ju i princip oanvänt i min OPI-låda. Kan inte skicka den nu men i augusti.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela