Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mer katter och trädgård

Publicerad 2012-07-02 20:27:38 i Allmänt,

Det börjar bli mycket privat snicksnack och katter här nu, men jag har faktiskt semester och då blir man lite avslappnad och informell. Ni kan alltid scrolla till nagellacket i nästa inlägg om ni inte vill hänga med hem till Sminkan. Så här ser min trädgårdsgrind ut. Massor med nät och en konstig takdel som kommit till med skarvbitar vartefter Siri hittat nya vägar att klättra upp på stolparna och ta sig till vedbodstaket där hon sedan har jätteroligt medan man försöker få fast henne. Rosor alla fall, trots den något bisarra konstruktionen. Jag är inte något snille vad gäller att bygga saker och här har det verkligen inte varit det estetiska som gått först, men med blommande rosor mjukas det alla fall upp lite. 
Blommande och doftande rosor! Helt underbart! Det doftar ljuvligt just nu. 
Katterna älskar att smyga på varandra bland buskarna. 
Även min kameliaschersmin blommar och doftar.
Här ser ni bänken jag brukar sitta på, kameliaschersminen och en stege för klematis som Siri klättrat på många gånger. Ibland ramlar hon ner i rosbusken som är under den. Det är inte roligt...
Hon är egentligen väldigt bra på att klättra, just den här gången blev det lite tokigt dock. Katterna hittar inte bara på bus. De sover rätt mycket, som alla kattägare vet. Så här sover mina tjejer.
Och så här:
Mysigt!
Här sitter jag mest hela tiden om jag får bestämma. På min altan. Livets nödtorft får följa med, en bok, mobilen, handkräm och nagellack... Katterna...
 

Kommentarer

Postat av: Helena
Publicerad 2012-07-02 21:21:17

Det ser underbart ut! Gammeldags doftande rosor är ju bara så ljuvligt. Älskar dom1

Svar: Jag med! Jag "samlade" ett tag, hade mer än 200 gammaldags rosor, men nu har jag tagit bort en hel del för jag var tvungen att minska trädgårdens storlek. Hann inte med...
Sminkan

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2012-07-02 21:37:37

Jag förstår att ni trivs!

Saknar min stumpa så mycket när jag ser dina donnor. Mer än vanligt, nästan som vid läggdags.
Signe var renrasig birma va? Fast "defekt"

Svar: Nej, Signes farfar är perser/birma så hon är inte renrasig. Jag kallar henne Birma ändå för hon är ju det till största delen. :D
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-07-02 21:57:24

Vilken fin trädgård! Och en sån underbar bild med alla tre katterna på bänken! :-)

Svar: Ja, hela familjen samlad!
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-07-02 22:18:24

Vilken härlig semester och katterna är såååå fina!

Svar: För mig är de naturligtvis finast i hela världen. Förmodligen därför jag tror att alla andra också vill se bilder på dem hela tiden... :D
Sminkan

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-07-02 22:44:40

Åh, så fint. Älskar rosor och ja, alla väldoftande blommor egentligen. Och det är så mysigt att se dina katter sova tillsammans.

Svar: Jag tycker också om alla väldoftande blommor och skälet till att jag öser ut pratiga kattinlägg är ju att jag måste få dela med mig av deras söthet! :D
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-03 07:09:40

Sötisarna! Ser verkligen ut som om Signe är mamma för Siv. Skönt att hon har funnit sig tillrätta så bra... Er semester verkar vara underbar...

Svar: Faktiskt så har det varit underbart hittills. Jätteskönt! Både jag och katterna har haft det perfekt!
Sminkan

Postat av: Jessica
Publicerad 2012-07-03 10:58:08

Vad härligt det ser ut. Hoppas du har haft en bra semester hittills och fortsätter njuta med katterna i ditt sällskap!
Signe ser ut att sova precis som Flingan, men han brer nog ut sig ännu mer. Han tar i alla fall mer plats än en människa när han ligger och sover i soffan...:)

Svar: Signe kan ta en del plats ibland men det bästa med henne är att hon har en öppen famn så alla får kura intill och mysa!
Sminkan

Postat av: ekojante
Publicerad 2012-07-03 13:09:20

Trevlig semester!

Svar: Tack!
Sminkan

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-07-03 15:28:51

Åh så fint det är! :)
Härligt! Så söta kattbilder och film också ^^
Hoppas du har en skön semester!

Svar: Vi har en suverän semester så här långt. Katterna har fångat möss idag, och det var roligt tyckte de, och nu sover de så gott. Solen skiner nu och allt är löjligt perfekt.
Sminkan

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-07-03 15:48:45

Så fint du/ni har det! Det ser väldigt härligt ut och katterna är jättefina! Fortsätt gärna visa bilder på dem, det är bara trevligt!

Svar: Ja, det blir säkert mer. Ska försöka sprida det lite bättre dock så ni inte "drabbas" varje dag. :D
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-07-03 19:34:43

Åh vad härligt det ser ut! Du får ha en härlig semester :D

Svar: Tack! Jag ska försöka göra det bästa av den!
Sminkan

Postat av: Vikab
Publicerad 2012-07-03 20:51:10

Vilken fin trädgård! Och så roligt med gammeldags rosor! Jag har varken trädgård eller gröna fingrar så jag är alltid väldigt imponerad när andra lyckas få det sådär vackert. Katter är ju alltid fina. Fast jag har faktiskt fått kommentarer om att det inte borde fungera att ha tre honkatter ihop, nåt om revir. Har dock aldrig märkt att det skulle vara ett problem och dina ser ju också ut att fungera ihop.

Svar: Ja, vi har haft tre honor förut och det har gått bra. De har inte rullat ihop sig i en stor hög, som de här, men det var inte slagsmål heller. de här är ju så unga än att man inte kan veta hur det går. Katterna är ju inte vuxna före tre års ålder och det är tydligen inte säkert att de kommer trivas med varandra efter det. Vi får hålla tummarna för att det fungerar.
Sminkan

Postat av: cc
Publicerad 2012-07-03 22:03:08

Vilken idyll ni har :)
mysigt när katterna ligger på rad..

Svar: Ja, jag tycker det är superkul att se att alla kan komma överens och mysa ihop!
Sminkan

Postat av: Honi
Publicerad 2012-07-13 09:20:15

Vad fint det ser ut, mina katter skulle ælska en liten utomhuslekplats. Jag ær så rædd att dom ska komma till skada då vi bor i en stor stad att jag har dom inomhus, men går ut på promenad med koppel ibland. Skulle ønska att jag kunde ha en liten kattlekplats utomhus också dær dom kunde springa fritt.

Svar: I stan vågar jag inte heller släppa ut dem utan då är det balkongen (nätad) och koppel som gäller. Här har jag ju turen att kunna hägna in en hel villatomt till dem. De älskar det men de är ganska nöjda med livet i stan, utan utegård, också.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela