Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mer jämförelser av holografiska lack (lila)

Publicerad 2012-08-03 17:04:35 i Nagellack - jämförelser,

Mer av jämförelser på holostickorna. Jag hoppas de är till någon nytta för någon. Idag blir det lila och lila i det mörkare registret. Vill ni se ljusare lila jämförelser så kan jag eventuellt fixa det. Säg bara till om det är något som ni är nyfikna på. Dagens jämförelse är inte gjord för att jag trodde lacken var dupes. Nej, det var mer för att visa fem alternativ i mörkare lila så man kan se vilka skillnaderna är. 
Hits Dionisio är den mörkaste av dem. Scattered holo med mycket rött i regnbågarna. A England Lady of the Lake (LotL) är ett lack jag kanppt kallar för holo. Det har en svag scattered holo som knappt märks. den lila färgen är rödbaserad, vilket faktiskt också Dionisio är. Jade Fascinio Violeta är blåbaserad och ljusare än de andra lacken i den här jämförelsen. Den är scattered men närmar sig de linjära lacken och har inga problem att producera regnbågar. Den är väldigt vackert holografisk. Slutligen de två lila från Laylas senaste kollektion med holgramlack. Det är Cloudy Violet som är blåbaserad och Misty Blush som är rödbaserad. I övrigt är de båda ganska lika. Samma linjära, kraftfulla holografiska effekt och samma egenskaper vid lackning. 
Några som är dupes är Glitter Gal Purple och Ozotic Pro 513. Här ser GG Purple mindre holografisk ut men det är bara vinkeln. De är indetiska, precis som t.ex Glitter Gal Red Sparkle och Ozotic Pro 621. Det finns flera exempel men jag saknar då Ozotic-lacket så jag har inte gjort egna jämförelser. Jo, vänta, GG Copper är samma som Ozotic Pro 522. Dem har jag båda två. Det ska alltså i princip finnas en dupe till samtliga OP hos GG. 
En hel solfjäder i lila. Jag är förvånad att jag har så många lila hololack faktiskt, men ännu mer förvånad är jag över de galna mängder rosa hololack som finns i min samling. :D

Kommentarer

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-08-03 18:41:19

Åååh så förbaskat vackra de är. Tack för jämförelsen! Måste ha alla utom kanske LotL.
Du, vet du ifall Glitter Gals och Ozotics röda linjära också är dupes? :)

Förlåt men det ser ut att vara 4 sjukt fina linjära skönheter längst till vänster! Vilka är dom?

Svar: GG är så förvirrande, jag har Red och Not Another Red från deras linjära linje, men de ska väl ha en rent röd också, för mina är rosaröda. Jag kan alltså inte svara då jag inte har ett riktigt rött linjärt från dem. Den som vet är More Nail Polish. Hon har en swatch/dupe-karta på GG, OP och Chemistry tror jag. Kolla hennes blogg efter den (hon är förresten helt suverän på alla sätt så kolla hennes andra inlägg med).
Om du menar längst till vänster på nedersta bilden så är ingen linjär men alla är fina. Det är Ludurana Supremo och de tre lilabaserade Mish Mash-lacken. :D
Sminkan

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-08-03 20:27:59

Jaså, jag har inte hittat den jämförelsen hos More NP.. Följer henne redan! :D

Red SKA ju vara den mest röda iaf...
Är det kanske värt att försöka få tag på Ozotics röda då..?

Åh de såg linjära ut, men vackra är de hur som helst! :D Vill ha Supremo! Den finns inte hos Llarowe :/

Svar: Jag har precis ägnat min fredagskväll åt att flytta mina hololack till en egen Helmer. Jag tror jag kan göra en jämförelse mellan två snarlika röda linjära. Jag ska kolla imorgon när jag har ljus. Och visst var det dig jag lovade skaka ihop en Erin till?
Sminkan

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-08-04 11:40:37

Underbart! :)
Åh men du, du är ju finast!Jag minns ärligt talat inte exakt vilket lack det var, men jag är iaf rätt säker på att Arawn är min favorit, tillsammans med Erin!

Svar: Jag kan inte göra original-Arawn för mitt Madde som jag frankade med är slut. Men, Erin är spectraflair så den går att fixa. Vi ska se vad jag kan åstadkomma. Ska botanisera lite i frankenlackssupplylådan. :D
Sminkan

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-08-04 13:27:39

Nej just ja.. Synd. Men, om du skulle lyckas fixa "Arawn i ny tappning" nån gång, så är jag iallafall jätteintresserad! :) Och Erin är helt galet fin, och jag älskar namnet, och ja hela landet (Irland)! Även den som var gjord på bl a. Isadora Beetle Green var helt sjuk, jag ska försöka mig på att göra den själv nångång... Men missade att köpa Beetle green!

Svar: Okej, jag ska se vad jag kan göra. :D
Sminkan

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-08-04 13:28:34

Btw. Du är bäst, rara du!

Svar: Tack!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela