Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Lust Bunnies

Publicerad 2012-07-12 10:31:22 i Eotd med lösfransar 2011, Sminkans EotD,

Och nu kommer det smink! Jag förstår, ni är i chock. Vad har hänt med bloggen? Massor av inlägg man inte sett röken av på år och dar och nu kommer det igen, produktrecensioner och smink! Japp, jag är själv lite häpen. Att ni får smink beror på att jag alltså försökte rädda delar av det som förstördes i utkast-döden som blogg.se ordnade i och med deras uppdateringar för en månad sedan. Jag hittade bland annat dessa bilder från för två-tre år sedan och högg tag i dem för jag kom ihåg vad det var för ögonskugga. Det är Fyrinnaes Lust Bunnies! 
Tekniken ser enkel ut. Jag gissar att jag har en klistrig bas av något slag, kanske Face Dignity eller något liknande. På den ligger Lust Bunnies från franskant till över globbenet och sedan toades den ut i en highlighter. Det skulle kunna vara Makeupcosmetics Magic Copper eller Fyrinnaes Shinkirou. Kan faktiskt tänkas vara Fyrinnae Polar Bear för den ser lite mer guldig ut än jag tänkte först. Det kan ju vara något helt annat också. Svart kajalpenna runt hela ögat och en ganska dåligt fästad lösögonfrans. De här är stela och besvärliga att jobba med. Billiga fransar från eBay. Ja, det var vad jag kunde säga om detta. Bruna linser, så klart, Mascara på nedre fransarna. 

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-07-12 12:27:17

Jättefint! Kul med smink :)

Svar: ja, ni är ju några som hänger kvar sedan sminkbloggandet. :D
Sminkan

Postat av: Lina
Publicerad 2012-07-12 16:41:37

Åh vad fint ovh kul med smink! Insåg nu att jag faktiskt har saknat dina fina sminkningar!

Svar: Roligt att det uppskattas med ett eller annat sminkinlägg trots att de är gamla som gatan...
Sminkan

Postat av: Blowfish
Publicerad 2012-07-12 16:53:19

Fint :) Är en sån som kom in här först när det mest var nagellacks inlägg men tycker ju lika mycket om smink, så har kikat i ditt arkiv! Love it :)

Svar: Ja, det kan ju vara kul med variation. :D
Sminkan

Postat av: ekojante
Publicerad 2012-07-12 18:05:12

Härligt!

Svar: Tack!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-12 22:31:41

Iiiihhhh, smink! Sminkan smink! Härlig överraskning, jag tycker du är superfin. Om jag plockar dina bryn när vi ses, tror du att du vill börja sminka dig iden då?

Svar: Nej. Jag tror inte jag vill det. Tyvärr. :D
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-13 12:21:23

Läckert! Och tack för påminnelsen om Fyrinnae! Jag har några skuggor därifrån som jag bokstavligen älskar, även om jag aldrig använder dem.

Svar: Ja, Fyrinnae är fantastiskt bra!
Sminkan

Postat av: Jessica
Publicerad 2012-07-14 14:32:00

Så snyggt! Superkul när du visar smink på bloggen! :)

Svar: ja, det blir ju inte för ofta...
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela