Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Layla Purple Illusion

Publicerad 2012-07-20 17:00:46 i Emmas NOTD i glitter och holo,

Holofredag igen mina vänner. Ja Sminkan har ju redan badat er i holo men jag vill med vara med. Jag har jobbat min sista dag innan semestern idag, det är inte vilken holofredag som helst alltså utan holosemesterfredag! Självklart ska vi fira med regnbågar. Sminkan fick bestämma vilket lack jag skulle bära och hennes val föll på Layla Purple Illusion. Hon har ju redan visat den men gillade den inget vidare och ville därför ha mitt omdöme efter vad jag förstått.
 
 
Ser man till formula och holoeffekt så är det ett ljuvligt lack. De nya Laylalacken flyter på exceptionellt bra på MUS Aqua Fix, det går att få det täckande med ett tjockt lager om man vill, jag valde dock två tunnare. Färgen är en mellanmörk rödlila färg. Inte min tekopp tyvärr, min mormor hade ett lack i den här färgen minus regnbågarna och sen dess har jag varit övertygad om att det är en färg som passar äldre damer bäst. Regnbågarna lyfter det dock massor, jag gillar det absolut, men jag törs nog ändå säga att det är min minst favorit av de Laylalack jag testat hittills. Värd att ha dock för de grymma regnbågarnas skull. Inget slår, vad jag vet, Laylas fantastiska regnbågar!

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-07-20 17:09:52

det är jättefina bilder på lacket och regnbågarna är ju fina, det är de, men jag tror som du, den är den som hamnar i botten på favoritlistan. Den eller Red Taboo.

Postat av: Martina - Colourize Me
Publicerad 2012-07-20 17:16:49

Känns lite dammig i färgen. Synd att du inte trivdes i den för jag tycker minsann att den klär dig bra!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-07-20 19:08:49

Laylas regnbågar är verkligen otroliga!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-20 20:19:47

Sminkan: jaa denna är ingen favorit. Fast Red Taboo är den jag gillar mest hittills så där är vi inte överens. Den och Cloudy Violet...

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-20 20:21:58

Martina: Jag upplever den inte som dammig precis men det är inte riktigt min färg. Men man kan inte gilla alla lack:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-20 21:04:10

MNPO: Yes, håller helt med:)

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-07-20 21:22:09

Jag håller med om att färgen är en aning "tantig", i alla fall i mina ögon. Regnbågarna är tjusiga, däremot!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-07-20 21:34:51

Hm, man bilr ju lite tveksam när både du och Sminkan är iite avogt inställda till det, men jag tycker att det ser jättevackert ut på dina bilder! Jag gillar t.o.m den rödlila nyansen.

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-07-21 08:29:46

Jag gillar lacket!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-21 10:17:26

Nageldraken: Ja precis så känner jag med. Japp, verkligen:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-21 10:18:55

Nailtastic: Fast jag tror att det hänger på att ingen av oss gillar färgen. Ska man se till egenskaper ger jag en femma, jag tycker bara att färgen känns lite trist. Men gillar du färgen borde du älska detta...

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-21 18:20:46

Kerstin: Ja det är ju egentligen ett vackert lack, bara att jag inte är hundra på färgen samt att vi har blivit lite bortskämda med allra fina holo...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-22 17:50:35

Jag gillar färgen! Kanske är ett tecken på att jag börjar bli gammal? ;D

Svar: eller hur.... :D
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-22 22:07:46

Chaosophia: Tror Sminkan vimsat till det lite här, var väl iaf jag som skulle svara på din kommentar:) Tror inte direkt det är nåt ålderstecken. Jag tycker att det är fint när jag ser mina bilder, men färgen kändes inte helt jag...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela