Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Half Baked, Turquoise och Shady Mermaid

Publicerad 2012-07-30 13:21:20 i Emmas FOTD 2012,

Smink måste vi också ha!!! Sminkan visar ju mer smink än vad ja gör, således är jag ganska loj på sminkfronten, hon har ju inte sminkat sig på åratal. Jag har semester och sminkar mig inte mycket alls just nu i och för sig, men ibland slår jag till på en sminkning och då gäller det såklart att fota. Detta sminket bar jag förra måndagen när jag och några kompisar var ute. Det är roligare att gå ut mitt i veckan än till helgen på sommaren tycker jag, det känns så väldigt semestrigt och lite busigt sådär. 
 

Hyn

Foundation: TiKei Foundation N2

Concealer: MAC Studio Sculpt Concealer NW 20

Puder: Laura Mercier Translucent Powder

Bronzer: Bare Minerals Warm

Rouge: MAC Pink Swoon
Ögon
Ögonbryn: Laura Mercier Brow Definer Soft
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance
Ögonskuggor: Den ljusa skuggan i Wet 'n' Wild Comfort Zone, Urban Decay Half Baked, Ben Nye Turquoise och Brite Bird Shady Mermaid

Highlighter: Brite Bird Big, Mean Yellow Dog

Kajal: Laura Mercier Black Turquoise

Eyeliner: Clinique Brush On Cream Eyeliner i svart

Mascara: Shiseido Perfect Mascara Svart

Lösögonfransar: Red Cherry # WSP

Läppar

Läppstift: MAC High Tea

  

Guld och färg tycker jag är fint tillsammans så det satsade jag på. Bara för att man använder en neutral palett behöver man ju inte köra neutralt fullt ut, jag gillar att matcha neutrala skuggor med färgglada eller mörka, tycker man kan få väldigt fina bärbara sminkningar på så sätt. En färgglad palett och en neutral alltså, då kan man få till det mesta, mina huvudpaletter här är Nakedpaletten från Urban Decay och så min färgglada från Ben Nye, fast i ärlighetens namn har jag använt en massa andra skuggor också. Här har jag använt guldiga Half Baked på ögonlocket och Turquoise från Ben Nye i globlinjen och upp mot brynbenet. Även mörkare Shady Mermaid ligger i globlinjen, något mer koncentrerad om ni förstår hur jag menar, Turquoise fick sprida sig mer uppåt. Highlighter är Big, Mean, Yellow Dog från Brite Bird, jag tror det är min absoluta favorit, den skuggan är banne mig underbar att highlighta med, perfekt färg och glow men inte så skimrig så man ser ut som en discoboll. I inre ögonvrån blandade jag in ytterligare en palett, nämligen Comfort Zone från Wet 'n Wild. Jag tog den allra ljusaste skuggan och highlightade inre ögonvrån med, det är också en trevlig highlighter men här ligger den bara i ögonvrån. Eyelinern och det andra är ju rätt lättgissat så det skriver jag inget om.

Däremot kan det ju vara värt att nämna att lockarna är gjorda med OBH Nordicas konformade locktång som jag tycker är riktigt bra. Jag skippade den värmeskyddande handsken vilket revolutionerade lockprocessen tidsmässigt så att det gick på under 20 minuter att göra hela håret. Så snabbt har jag aldrig gjort lockar, jag är kraftigt imponerad och funderar på att använda den ikväll igen faktiskt. Anledningen till att det gick snabbare utan handsken är att man kände var håret slutade och därför slapp tappa änden hela tiden vilket brukar vara ett stort problem som gör att lockningen tar onödigt lång tid. 

Kommentarer

Postat av: Ami
Publicerad 2012-07-30 13:34:52

Superläckert!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-07-30 13:36:09

Vilka fina lockar! Och vad bra ljus ni har i huset för fotd! Du ser fantastisk ut, som alltid. Fransarna var suveräna dessutom, väldigt naturliga men ändå lite oumpf.

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-30 14:16:28

Ami: Tack så mkt:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-30 14:19:51

Sminkan: Tack, jag tycker också de blev bra. Och du är snäll och gullig du! Nja, ljuset är inte så bra där jag fotade, har fått ljusa upp bilderna massa. I köket funkar det bra men där är det ju byggarbetsplats nu. Sen gillar jag inte fransarna egentligen, tycker de är för rufsiga och mjuka, liksom ingen stadga. Föredrar helt klart Ardell och känner mig inte jättesugen på Red Cherry nu... Men vad bra att du tycker de såg bra ut på bild iaf:)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-07-30 20:41:36

Men herregud kvinna, du är så vacker att man får ont i ögonen! Jättefint smink!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-07-30 21:40:22

Oh, vilken fin kombination av skuggor! Och dina lockar är fantastiska!

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-07-31 21:47:45

Oj, så fint! Jag har missat mycket här med några dagars datorfrånvaro :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-12 10:56:03

Nailtastic: Åh Anne, du är allt en riktig snällis! Tusen tack!:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-12 10:56:59

MNPO: Tack så mkt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-12 10:57:38

Kerstin: Tack! Visst vet du, här händer det grejer:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela