Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Eyeko Cosmic

Publicerad 2012-07-16 23:05:00 i Naglar i svart, grått, silver,

Mer bilder räddade från fördömelse och glömska efter blogg.se incidenten. Det här har ni sett förr, det är Cosmic Polish från Eyeko. Svart med små prismatiska glitterkorn. Lite natthimmel över det, absolut. Två lager lack som inte bereder några problem. Det är ganska fint men inte ett lack jag plockar fram så himla ofta ändå. Fördelen är att det blir ganska slätt trots glittren eftersom partiklarna är ganska små. Övre bilden är tagen med lysrörsbelysning (OTT) men den nedan är tagen i dagsljus i november förra året. 

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-07-17 07:20:38

Den här skulle jag ha skaffat! Väldigt fint!

Svar: Ja, den är fin. Diskret glitter men vackert.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-17 08:51:42

Jag önskar att jag också hade en flaska av det där lacket!

Svar: Det är typiskt att de slutade med sina lack.
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-07-17 21:41:06

Vilka vackra bilder på Cosmic! Det är ett riktigt fint lack, jag gillar natthimmelslack. :-)

Svar: Ja, det kan vara väldigt fint, det håller jag med om.
Sminkan

Postat av: Sylvia
Publicerad 2012-07-17 22:11:17

Hej! Har du tips på någon bra nagelförstärkare som man kan använda i princip hela tiden? Jag har en från märket Claudia (med kalcium) men det känns som att den bara gör det värre!

Svar: Det är svårt att rekommendera då jag inte vet hur dina naglar är, alltså om de är svaga och torra, mjuka, hårda, spricker, skivar sig... Nästa problem är att jag inte vet så mycket om nagelvård. Jag har hittat rätt stärkare för mig, OPI Natural Nail Strengthener, och på mig överhärdar den inte naglarna trots att jag använder den varje dag. Det är dock inte alls säkert att det skulle vara rätt för dig. Loodie Loodie Loodie är världens bästa blogg om nagelvård. Hon kan så himla mycket och har skrivit en fantastiskt bra serie om just nagelstärkare. Jag rekommenderar att du läser henne, tar reda på vad för härdare dina naglar behöver och sen skaffar en sådan.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela