Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Essie Tart Deco

Publicerad 2012-07-09 08:30:36 i Naglar i korall&persika,

Jag måste ju visa min persikofärgade favorit från Essie, Tart Deco. Den är kanske lite mer orange än man förväntar sig när jag säger persika men den är ändå orange med mycket rosa i och då måste väl persika vara en korrekt beskrivning?
Tre lager av lacket som är enkelt att måla med och torkar rätt snabbt med ett lager Seche Vite på. det blir mörkare på naglarna än i flaskan och även betydligt skarpare än man kan tro när man ser det bakom flaskglaset. Det ser oskyldigt ut innan det torkar men sen... ja, då blir det mer sprutt på färgen.
Egentligen ser persika rätt anskrämligt ut på mig men det är kul att ha lite omväxling och jag gillar på något vis det här lacket. Jag har visat det förr, här är en länk, och det ser inte ut som samma lack. Jag upplevde det som färgkorrekt då jag tog de bilderna och jag upplevde det som färgkorrekt nu. Det var mycket mer rosa/korall då och mer persika/orange idag. Jag har ingen aning om vad som hänt men det ser ut som att färgen blivit mer bruten i vitt redan när man tittar på flaskan så möjligen har pigmenten brutits ner och förändrats. Jag upplevde alla fall inte förra gången att lackets färg förändrades från flaska till nagel, men det är ju mer än ett år sedan jag använde det senast så det är ju lite svårt att minnas exakt. Ja, oavsett om det förändrats eller ej är det en trevlig formula och en trevlig färg. Det matchar dessutom vackra rosen Anne Boleyn. :D

Kommentarer

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-07-09 09:02:21

Jag gillar verkligen både lacket och matchningen!

Svar: Matchningen är väldigt snygg, det håller jag med om.
Sminkan

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-07-09 09:55:07

Vilken härlig färg. Ett perfekt persikolack och rosen är hur vacker som helst. Jag gillar verkligen när du fotar lacken vid dina blommor. :)

Svar: Ja, jag gillar det jag med. Om jag hittar rätt vinkel och rätt blomma. :D
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-07-09 10:19:34

Verkligen mjuk och fin färg. Och rosen.. Suck!

Svar: Rosen slår lacket, lätt!
Sminkan

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-07-09 10:53:49

Jag börjar bli mer och mer sugen på sådana här nyanser. Och den underbara matchningen gjorde det ju bara bättre :)

Svar: Ja, man får hela tiden nya färger som man upptäcker. Det här är fint och verkar "inne" just nu om man tittar på flera vårkollektioner.
Sminkan

Postat av: Lina
Publicerad 2012-07-09 12:45:23

Har varit sugen på Tart deco sen den kom ut ut men det har faktiskt aldrig bilvit av att jag har köpt...
Supersnyggt och vad fina bilder du har tagit!

Svar: Tack! Jag vet inte om jag rekommenderar det eftersom färgen nog förändrats. Men det är fint!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-09 17:59:54

Det är absolut persika. Jag är ju väldigt förtjust i såna här färger just nu så det blir ett högt betyg från mig...

Svar: Ja, det förstod jag. :D
Sminkan

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-07-09 18:58:23

Ha! Fick hem mitt Tart Deco idag. Ser otroligt fint ut!

Svar: Ja, jag gillar det, både i dess förra skepnad och den nuvarande.
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-07-09 20:18:01

Det var en väldigt fin färg imho och den matchade rosen väldigt väl.

Svar: ja, jag tycker matchningen blev perfekt!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela