Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Essie Fair Game

Publicerad 2012-07-12 15:16:00 i Naglar i blått,

En svårbestämbar färg som jag bar nyligen ska ni få se här. Det var en dag med åska och regn så jag passade på att bära ett lack som matchade vädret. Jag kan inte säga om det här är grått, grågrönt, blågrönt, blågrått eller blått. Det är en väldigt svårbeskriven nyans. Jag kan inte riktigt bestämma om jag gillar den eller inte heller. Mycket knepigt. Ibland är det vackert på ett lugnt och stillsamt sätt, sedan upplever jag det som platt och ointressant. Förra gången jag bar det var jag också osäker, men då mest med tanke på formulan.
Tre lager, tunna lager, den här gången och inga problem med formulan. Den passar uppenbarligen att läggas på tunt. Det torkar snabbt, jag hade dock som vanligt ett lager av Seche Vite som överlack. Färgen är samma åskmolnsnyans som jag redan beskrivit ovan. Det är skimmerfinish men en frostvarning. Vad tycker ni? Är det vackert? Är det tråkigt? Jag blir inte klok på det... Förmodligen kommer jag prova det igen och igen för att försöka bestämma mig och frågan är om jag någonsin kan göra det. Men det blir ju alla fall använt då. ;D
 
 

Kommentarer

Postat av: Linda
Publicerad 2012-07-12 16:59:51

Detta lacket var super snyggt :)

Svar: Ja, det är nog det. Jag lutar åt det hållet jag med.
Sminkan

Postat av: Linda
Publicerad 2012-07-12 18:05:59

Vilsam fin färg!

Svar: Ja, den är det. Lugn.
Sminkan

Postat av: Linda
Publicerad 2012-07-12 18:06:22

Vilsam fin färg!

Postat av: ekojante
Publicerad 2012-07-12 18:09:19

Jag tycker färgen är otroligt läcker.

Svar: Ja, den är vacker, jag tror jag har bestämt mig för det nu. Kanske.
Sminkan

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-07-13 08:19:59

Riktigt tjusigt, tycker jag!

Svar: Det är speciellt och svårt att bestämma sig om men just nu är jag mer positiv än negativ.
Sminkan

Postat av: Linda
Publicerad 2012-07-13 09:31:51

Verkligen speciell. Vet du någon bra dupe till det här bland de andra märkena? Jag försöker undvika att köpa märken som ägs av L'Oreal (vilket man ju kan få lite ångest över för att Essie är ett så stört bra märke) :)

Svar: nej, jag har ingen aning om någon dupe. Du får bita i det sura äpplet och köpa det trots ägarförhållandena. :D
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-13 10:53:05

Alltså nej, jag gillar det inte.

Svar: Inte oväntat. :D
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-13 12:23:31

Jag tycker det är extremt blah.

Svar: Ja, ibland tycker jag också det men jag tror nog mina positiva känslor överväger. Nu minns jag det som ganska fint. Kan inte bestämma mig.
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-07-13 23:20:44

Väldigt fint!

Svar: Kanske. Jo, fint är det nog. Ja, det är det.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela