Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Emmas första gradient!!!

Publicerad 2012-07-30 21:39:07 i Emmas NOTD nail art,

Ni fick se Sminkans första gradient för ett tag sedan, var det kanske till och med i förra veckan? Hur som helst så ska ni få se min första gradient idag! Självklart blev jag inspirerad av Sminkan, men min verkliga gradientguru är nog My Nail Polish Online. Framför allt denna är så himla fin!!!
 
Nu åter till min gradient. Den ljusa perskobasen är Chilly Bellini från Kicks och den mörkare korallröda är Hot Hibiscus från Isadora. Jag har svampat dem enligt denna tutorial och det var inte alls särkilt svårt, men jag rekommenderar att n har ganska mycket lack på svampen och använder en duktig svamp som inte flockar av sig, det gjorde min och jag har därför blått flock på vissa naglar. Som tur är så är jag inte alls lika perfektionistisk som Sminkan vad gäller mina naglar och ag är således stormförtjust i min gradient, blå svampsmulor till trots. Det var faktiskt enklare och roligare än vad jag trodde att göra en gradient så det kommer nog bli flera framöver. Det gäller dock att man har lite extra tid då basfärgen bör vara torr när man ska svampa och tid för rengöring för det blir en sabla massa geggarunt naglarna vilket i alla fall jag tog bort med hjälp av tops doppade i aceton. 
 

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-07-30 21:56:13

Den blev ju jättefin! Helt fantastiskt söt! Jag tar också bort klet med tops och aceton men jag lyckades inte så bra med min gradient som du med din vad gäller städningen. Jag blev för irriterad och tröttnade. Din blev verkligen bra, Emma! fler vill jag se nu! En i gult och grönt kanske?

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-07-30 22:11:27

Oj, vad fint det blev! Verkligen fina färger som passar bra ihop :) Visst var detta ganska lätt? Och vad glad jag är att du gillar mina gradienter :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-30 22:36:31

Sminkan: Tack! Jag är nöjd med den, tycker att jag skötte mig bra;) Hmm, får väl se, det kommer säkert bli fler men lovar inte gult och grönt... Härnäst är dock det lila Jadelacket, det är jag så himla sugen på att testa, dina bilder var så underbara och det ser så fint ut i flaskan!!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-30 22:43:03

MNPO: Tack! Ja det tycker jag faktiskt att det var, tog ju lite tid men absolut inte svårt. Och värt den extra tiden helt klart! Hihi, tack för inspirationen får jag väl säga:)

Postat av: Martina - Colourize Me
Publicerad 2012-07-31 06:14:57

Omnom, skitsnyggt!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-07-31 08:52:26

Superfint! Färgerna ser underbara ut tillsammans.

Postat av: Lina
Publicerad 2012-07-31 09:03:39

Vad snyggt! Gjorde också mina första gradient i förrgår och använde samma tutorial som du. Förstår precis vad du menade med att svampen luddade av sig.....

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-31 09:10:18

Läckert värre! Skitsnygga övergångar och härlig färgkombination. :)

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-07-31 14:27:51

Åh vilken läcker gradient, somrig och fin! Nu blev jag allt lite sugen på att prova en gradient igen.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela