Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Color Club Metamorphosis

Publicerad 2012-07-05 11:58:12 i Naglar i blågrönt&turkos,

Nu till något helt oholografiskt. Det här är Color Club Metamorphosis från deras sommarkollektion med glassflecklack som jag hela tiden glömmer namnet på. Take Wing? Fly with Me? Något i den stilen. Jag köpte alla fall fyra av färgerna, den i gult, den i orange, den gröna och den här. I flaskan var den här minst lockande men jag måste säga att väl på naglarna gör den sig väldigt bra. Oerhört fint skimmer i flecksen och den svaga, svaga duokkromen går faktiskt att skönja i vissa vinklar (teal till lila och smaragd). 
Tre tunna lager ger god täckning och torktiden är som vanligt med glassflecks lite längre än man önskar men inte längre än man står ut med, om ni förstår hur jag menar. Den fångar ljuset alldeles utomordentligt vackert och jag vill sträcka fram händerna och vinkla naglarna mot ljuset på olika sätt för att se det förändras. Det känns verkligen som att mina naglar ser bra ut. Det passar mig, helt enkelt.
Jag fotade i lite olika ljus och vinklar men det blev inte så dramatisk skillnad på bilderna. Visst är lacket attraktivt! Jag är riktigt positivt överraskad. Jag trodde ju det skulle vara fint, annars hade jag inte köpt det, men det här var mer än fint. Tjusigt!
Är du en av dem som skaffat lack ur den här kollektionen och vilka favoriter har du i så fall? Jag är helt kär i den här och den i orange, Sparkle and Soar. Båda de är riktiga höjdarlack!
Och dagens kattbild ska vi också ha. Sivan i klematisen. 

Kommentarer

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-07-05 13:49:17

Åh så fint! Det var verkligen en Kerstin-färg :)

Svar: Ja, den är helt underbar!
Sminkan

Postat av: Sarah
Publicerad 2012-07-05 14:05:47

Min stora favorit blev lite otippat Daisy Does It. Trodde det skulle bli denna, som jag också lade vantarna på. Himla fin grön.

Svar: För mig är den blå, men okej, jag fattar vad du menar. Den har ju en duokrom från grönt över blått till lila.
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-07-05 15:42:44

Jag har varit sugen på den här, men ännu inte kommit till skott. Får se om jag någonsin gör det. :-)

Svar: Jag tycker det är värt att köpa hem för det är en vacker, men subtil, duokrom effekt i det.
Sminkan

Postat av: ekojante
Publicerad 2012-07-05 16:04:58

Det här var verkligen en helt underbar färg.

Svar: Ja, den är vacker.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-05 18:02:05

Jag tycker att det här var väldigt fint, vacker färg och fint skimmer...

Svar: Jag tycker också det är jättefint! Jag är så nöjd med det!
Sminkan

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-07-05 20:56:43

Av någon anledning har detta inte lockat, förrän nu! Och det är ditt fel!

Svar: Jag står så gärna till tjänst! :D
Sminkan

Postat av: Vikab
Publicerad 2012-07-05 21:22:08

Härlig färg! Är den lite lik Untamed Luxury nyansmässigt?

Svar: Ja, fast duokrom dessutom. Supersnygg!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-05 21:40:26

Skitsnyggt på dig, och skitsnyggt i flaskan på ICA! Jag har stått och vridit och vänt på den flera gånger, men inte fått tummen ur. Det är faktiskt det enda lacket som lockar mig ur den kollektionen, konstigt nog.

Svar: Jag var inte sugen på något av dem först men sen blev det köp av fyra ändå. Jag gillar verkligen det här mer än jag trodde från början. Det är en mycket tydligare duokrom i den också än de andra.
Sminkan

Postat av: Jessica
Publicerad 2012-07-05 23:55:52

Jag gillar detta jättemycket! Nästan älskar, det känns faktiskt klädsamt på något vis. Jag har än så länge köpt detta, Sparkle and Soar och Daisy Does It. Detta och SaS är också mina favoriter. Sen tycker jag att Sky High ser fint ut också så det blir kanske ett köp av det, de andra lockar inte lika mycket...:)

Svar: Sky High är den blå, eller hur? Jag skulle vilja se den i flaskan för inga swatcher jag sett har gjort mig sugen på den. Jag misstänker att den är snyggare än jag förstått. :D
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela