Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Color Club Get Your Lem-On

Publicerad 2012-07-11 08:46:04 i Naglar i gult,

Kassa bilder på ett lack som förtjänar det bästa. Color Club Get Your Lem-on är faktiskt lika lysande som Orly Glowstick, dessutom har det ett grönt skimmer som faktiskt syns på nageln och det doftar syrliga karameller. Jag älskar det! Min nya kamera och jag är dock inte överens om hur vi ska få till bilder på det. Jag orkar inte experimentera för att få det perfekt och bilderna är verkligen mediokra. Ni kan titta på mitt gamla inlägg om lacket om ni vill men de bilderna är lika fel som de jag fick nu. Mer fel faktiskt, för det ser blekgult ut på dem och lacket är självlysande överstrykningspenne/reflexväst på dagisbarn gult. Alla bilderna är tagna inomhus för ute blev det bara utfrätt och omöjligt.
Det ser tjockt ut på naglarna, det vet jag. Det beror på att under två lager Get your Lem-on är det fyra lager Orly Dayglow, ett vitt lack, och det är inte bra underkläder just för att det kräver så många lager. Jag har alltid använt Get Your Lem-on själv förut och det går bra det med, men efter att jag lackat med Dayglow ville jag byta färg utan att lägga tid på att lacka om så det blev så här. 
Ovanpå vitt blir Get Your Lem-on grönare än det är om man använder det ensamt. Min pappa tyckte det var mer grönt än gult när han  såg mig med det på. Det är det nästan. Det gröna skimret är oerhört prominent under alla förhållanden och lacket är närmast självlysande. Man kan inte missa det, man ser sina naglar hela tiden som små lysande fläckar av näthinnefrätande reflexbandsgult. Gillar man inte starkt doftande nagellack ska man dock avstå från den här som definitivt luktar som en hel påse citronkarameller. Jag gillar det men det finns säkert många som tycker det är jobbigt och den här doften ger sig inte på några timmar utan sitter i lika länge som du bär lacket. En viss försvagning sker, så klart, men den sitter i. 

Kommentarer

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-07-11 09:42:41

Ska jag eller ska jag inte köpa några av dessa? Har tänkt att de är lika Electro Candy men det är ju lite spännande med dofterna...Tycker du att de påminner mycket om Electro Candy-lacken?

Svar: Jag har ju inte Electro Candy-lacken. Jag gillar mina CC-neoner med doft, har fyra och alla är bra!
Sminkan

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2012-07-11 09:44:13

Oh my god, vilken färg! :)

Svar: Ja, visst är det en häftig gul!
Sminkan

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-07-11 12:40:10

Det var ju en riktigt härlig färg! Men doftsättning skrämde mig lite, jag föredrar när den går över :P

Svar: Ja, den är inte övergående. Den doftar starkt dessutom.
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-07-11 18:32:19

Men oj vad den lyser! Den ser helt underbar ut :)

Svar: Den är underbar! En favorit!
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-07-11 20:53:19

Starkt doftande, då får det vara! Synd, för det är grymt häftigt :)

Svar: Ja, är man känslig för dofter är nog de här inte rätt för en.
Sminkan

Postat av: Jessica
Publicerad 2012-07-14 14:45:54

Men oj! Heeelt fantastiskt! Jag vill ha! :)

Svar: Det är väldigt fint!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela