Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Adventure Red-y

Publicerad 2012-08-04 10:14:14 i Naglar i rött,

Så jag har några lack kvar att visa i mitt nu mycket mer begränsade arkiv. Det här bar jag för någon vecka sedan, det är Adventure Red-y från China Glaze. Ett lack från deras höstkollektion On Safari. Tre lager om jag minns rätt, den är alla fall väldigt pigmenterad så man borde komma undan med två om man inte är alltför snål. 
Det stora skälet till att jag köpte Adventure Red-y är att Scrangie påstod att det var ett av de bästa röda krämlacken hon provat, typ. Visst, det är bra pigmentering men det har vissa nackdelar också. Vilka då, undrar ni nu. Jo, dels är det lite rinnig formula vilket kan tala emot min idé om att man kan prova med två flödigare lager och jag rekommenderar inte ett tjockt lager, vilket nog skulle täcka men ge dålig kontroll. Eftersom lacket är så pigmenterat vill man inte få något pölande ner i nagelbanden för clean up kan vara svårt att få snyggt. Jag fick lite darriga linjer när jag målade men tack och lov inte så farligt med kladd. Jag gör ju ingen clean up i vanliga fall, jag är för dålig på det.
En annan nackdel är också relaterad till pigmenteringen. Det här lacket färgar naglarna. Jag rekommenderar absolut två lager baslack eller kanske underkläder till det av den anledningen. Mina naglar var lite lätt rosa efter att jag tagit bort det här lacket och det satt i kanske tre borttagningar till innan det släppte. det färgar även huden så när removern löst upp lacket och vätskan läckte ut på fingrarna blev huden tydligt rödtonad och det krävdes en hel del skrubbande och insmörjning med handkräm som löser upp infärgningen innan det släppte. 
Det är nackdelarna. Fördelarna är att det är en klassisk röd, opak och med kall underton. Det är ett bra lack på många sätt. Det är inte perfekt. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-08-04 11:33:11

Snyggt som alltid med rött men jag känner inte att det är ett måste just nu. Kanske senare nångång om jag skulle råka få plats över i en Flat Rate Box. :)

Svar: Det är inte nödvändigt. Men jag är inte ledsen över det heller. :D
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-04 11:40:32

Mycket snyggt! Nackdelarna är inte så roliga dock... Det värsta jag vet är när ett lack missfärgar naglarna och fingrarna...

Svar: Ja, det är aldrig kul Men nu är ni förvarnade alla fall. :D
Sminkan

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-08-04 11:57:20

Ja..håller med Pamsan.. det där med att råka få en plats över i en SFR box skulle den där kunna slinka med. Fin röd iaf.

Svar: Ja, det var så det gick till för mig...
Sminkan

Postat av: Dess - Drömteori
Publicerad 2012-08-04 13:18:27

Riktigt fint! Vilken sida beställer du oftast CG från?

Svar: TD nu för tiden.
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-08-04 14:25:53

Ajdå, inte roligt med missfärgningar. Nej, jag hoppar nog detta.

Svar: Ja, du har nog andra röda krämlack redan som är lika bra eller bättre.
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-08-05 12:44:21

Snygg röd färg, kan mycket väl tänka mig att köpa det här.

Svar: Ja, men ha dubbla lager underlack och smörj händerna med vaselin innan du tar bort lacket.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-06 16:42:28

Väldigt fin färg, men jag hoppar över denna just för att jag redan har perfekta, röda krämisar här hemma. :D

Svar: Ja, den är rätt onödig för oss som har tio röda krämlack redan. :D
Sminkan

Postat av: Lulillan
Publicerad 2012-10-20 18:32:12

Påminner en del om Zoya Rekha som det verkar. Jag har den så jag tror inte jag behöver detta också. Trist att det färgar!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela