Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Centaur & Wild Mango

Publicerad 2012-07-19 06:09:41 i Emmas FOTD 2012,

Jag tänkte vi skulle göra ett litet avbrott i nagelbloggandet och kika på lite smink. Ibland när jag säger så så kan det nog låta som om jag inte alls gillar nagelbloggandet, men det gör jag verkligen. Jag saknar bara den mix vi haft tidigare, skulle vilja få lite fart på Sminkans penslar också om vi säger så. 
 
I alla fall. När Sminkan lovade mig en flaska av Mystic Gold, aka Magic Centaur så blev jag förtjust och bestämde mig genast för att jag skulle göra en Centaursminkning naglarna till ära. Jag bestämde mig för att kombinera med lite färg, holo är ju regnbåge liksom. Jag nöjde mig dock med att kombinera med superfina Wild Mango från Mad Minerals, en av de allra finaste sommarskuggorna i min mening. Jag använde också min Natural at Night-palett från Too Faced, matta bruna Cocoa Star ligger som en blendad eyeliner och beigegula Spotlight tjänar som highlighter. Jag tycker det är väldigt roligt att blanda gammalt och nytt. Det var ju en period då varenda sminkintresserad tjej köpte lösa mineralskuggor i mängd och parti. Numera köper jag helst fasta skuggor, gärna i form av schysta paletter, men jag gillar fortfarande mina fina lösa skuggor och tycker det är kul att plocka fram dem.
 

Hyn

Foundation: TiKei Foundation N1

Concealer: MAC Studio Sculpt Concealer NW 20

Puder: Laura Mercier Translucent Powder

Rouge: MAC Mineralize Blush Dainty
Ögon
Ögonbryn: Milani Easybrow Automatic Pencil Dark Brown

Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance
Ögonskuggor: Taylor Made Minerals Centaur, MAD Minerals Wild Mango och Too Faced Cocoa Star

Highlighter: Too Faced Spotlight

Kajal: Elisabeth Arden

Mascara: Shiseido Perfect Mascara Svart

Lösögonfransar: Dimples Style 114

Läppar

Läppstift: MAC High Tea

 

  

På en bas av Shadow Insurance applicerade jag Centaur på yttre halvan av ögonlocket och Wild Mango på den yttre. Cocoa Star applicerade jag med en vinklad ögonbrynspensel som eyeliner och sen suddade jag den lite. Det gjorde jag ett par gånger tills jag uppnått önskat resultat, eller ja okej, tills jag tröttnade:) Cocoa Star ligger även under ögat och krämgulbeiga Spotlight är som sagt highlighter. Jag applicerade faktiskt lite av mitt rouge i den övre skarven av skuggan, om ni förstår hur jag menar, många av de duktiga make up-tjejer jag kollar på på Youtube gör så, så jag tyckte det kunde va kul att testa, dessutom passade Dainty väldigt bra med Wild Mango. Mascara, lösögonfransar, inliner, rouge och läppstift och så var jag klar. Inte på något sätt likt nagellacket såklart, men det var en look som passade rätt bra med naglarna med tanke på att Centaur och Mystic Night är väldigt lika i färgen.

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-07-19 08:00:07

Det var ju extremt snyggt! Jag gillar färgerna tillsammans och jag gillar själva tekniken i det men den mjuka eyelinern som är så softat skuggad och blendad och ja, hela middevitten! Det här är mil från vad du gjorde 2008 så ur ett utvecklingsperspektiv är det också roligt. Och då menar jag inte att du inte gjorde snygga sminkningar då, det vet du att jag tycker att du gjorde, men det är ändå spännande att se. vi har hållit på himla länge nu, med bloggen. Fantastiska perspektiv egentligen.

Hur som helst, innan jag blir mer sentimental och tårögd, du ser magisk ut! Magiskt vacker! :D

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-07-19 08:25:42

Oh, så fint det blev!

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-07-19 09:39:53

Ursnyggt! Rouge-tekniken funkade ju ypperligt!.Jag gillar ju naglar också, men tycker att det är himla kul med lite smininkningar här också emellanåt!

Postat av: ekojante
Publicerad 2012-07-19 15:20:17

Det här är så jädra snyggt. Du ser helt fantastisk ut.

Postat av: Martina - Colourize Me
Publicerad 2012-07-19 20:34:52

SNYYYYYGGT!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-20 08:47:09

Jag tröttnar aldrig på att se Centaur i dina sminkningar! Och du är förstås lika fin som vanligt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-22 10:45:03

Sminkan: Tack så mkt! Jag tänkte lite på dig när jag anbände den här tekniken. Jag vet att du är väldigt förtjust i den och eftersom du inte fick nån födelsedagssminkning så kändes det som en liten födelsedagsblinkning till dig:) Jo det är sant, stilen har ju utvecklats och självklart även tekniken. Det är väldigt roligt att kunna se tillbaka på allt man har gjort faktiskt...

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-22 11:07:31

MNPO: Tack så mkt:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-22 11:08:27

kerstin: Tack! Ja det tycker jag med. Jag har typ alltid rouge på ögonlocket när jag inte har skugga men det här var första gången jag använde rouge för att blenda skuggan och jag tycker det blev riktigt bra...

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-22 11:08:47

ekojante: åh tack, vad snäll du är!:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-22 15:13:18

Martina: Tack:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-22 15:14:16

Chaosopia: Vad bra, för jag tröttnar inte på att använda den:) Och tack!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela