Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Sparkles över svart

Publicerad 2012-01-07 21:53:01 i Emmas NOTD övrigt,

Här kommer ett inlägg som jag vet att den kära Sminkan har väntat på. I onsdags kväll när jag lackade om mina naglar satt vi och pratade på msn. Jag var helt inne på att jag skull använda Sally Hansen Magical Amethyst med en svart bas under och alltså Copycata Sophia. Sen pratade Sminkan och jag om lack från Bettina och ifall de var lika Zoya Sparkles. Bettina har en lite finglittrig duochrom formula och i de swatcher vi har sett är de äbven lagda över svart vilket var väldigt snyggt. Så vi satt alltså där och pratade lack, jag med min svarta bas, redo att greppa Magical Amethyst. Så frågade jag Sminkan om hon trodde att Zoya Sparkles var lika Bettina vilket hon såklart inte visste. Så då fick jag för mig att jag skulle testa att lägga Zoya Sparkles över mitt svarta lack istället för MA, vilket Sminkan genast var med på.
Eftersom jag är en så bra blogkompis fick Sminkan välja vilka lack jag skulle testa med, jag körde multifärgat, alltså ett lack per nagel, eller ja 5 lack per hand, jag spegelvände bara ordningen på andra handen. Sminkans val föll på Ivanka, Alegra, Mimi, Gilda och Charla, och det är den ordningen de är applicerade i, från tummen till lilfingret och jag har ställt dem i rätt ordning på flaskbilden och här nedan.

Så det var nästan alla Zoya Sparkles på svart bas det. Som Bettina-lacken är de nog inte riktigt, men jag tycker att det blev fint iaf. Ivanka och Charla har jag lagt ett lager ovanpå det svarta från Collistar och de tre i mitten är det två lager då jag tyckte att de blev lite för svarta annars. Jag misstänker att den kära Sminkan kommer att släpa hem Bettina inom en snar framtid och då kan ni ju jämföra dem.

Kommentarer

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-07 21:56:22

Jag tycker det blev väldigt bra! Jag ska själv prova faktiskt! Kanske med Sunshine-lacken! Åh, vilken bra idé det här var!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-07 21:58:31

Ja jag tycker med att det blev fint. Ja gör det vet jag:) Hmm, är Sunshine de CG vi pratade om innan? Ja, vad bra att du tycker det, alltså glad när jag kan glädja min favoritsminka:)

Postat av: Åsa
Publicerad 2012-01-07 22:14:20

Snyggt! Åh äntligen kan jag kommentera utan att förminska hela sidan :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-07 22:36:43

Åsa: Tack! Och vad bra att det funkar! Det har varit en del buggar i sidan efter att designen ändrades men Marika som sköter designen har försökt att beta av dem eftersom. Skönt att hon har lyckats!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-08 11:48:05

Vad tycker och tänker du om ditt ljustält förresten? Du får gärna berätta lite för- och nackdelar om du orkar. Jag tycker i alla fall att det ser bra ut, men jag är fortfarande inte övertygad om att jag vill skaffa ett eget tält..



Jag måste verkligen bära Mimi snart....

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-08 12:12:12

Chaosophia: Tack. Ja du jag vet inte riktigt. Jag tror att det kan utnyttjas bättre än vad jag gör, jag har lite svårt för att bestämma mig för hur jag ska göra. Jag är i experimentstadiet kan man väl säga. Känns som om bilderna håller ungefär samma kvalitet som utan, den största fördelen tycker jag är att bakgrunden blir mycket snyggare. Mimi är kalasfin, klart att du ska använda!

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-01-08 13:47:44

Oj oj oj, så fint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-08 17:08:33

kerstin: Tack:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela