Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Sara

Publicerad 2012-01-22 09:02:00 i Naglar i rött,

Det är söndag morgon och jag sitter här med en kopp kaffe och tittar på snön som faller. Det blir första gången sen före ju som vi får ett riktigt snötäcke, inte bara modd. Flingorna är stora som bomullstussar. Otroligt vackert att se på men jag, som ju snart fyller fyrtio och alltså redan är tant, hoppas att de hinner skotta innan jag ska gå till jobbet imorgon. Vart tar helgerna vägen egentligen? Man hinner ju ingenting... Alla tråkiga saker jag ska göra har jag kvar, dammsuga, göra matlådor, tvätta och sånt. Sen är helgen i princip över igen. Men nu ska vi inte bi dystra. Nej, vi ska titta på ett lack som jag bar förra gången det snöade ordentligt, alltså förra året. ;D
Zoya Sara är det vi ser här. Det är ett lack som kom med kollektionen Flames. Det måste väl ha varit 2010 på vintern. Tänk vad tiden flyger fram, det känns som de kom nyss. Hur som helst så var det en enastående bra kollektion med bara oerhört vackra lack med riktigt bra egenskaper. Sara är lätt att måla med, täcker på två lager, torkar snabbt och har vacker färg och djup. Det är massor av fleckliknande skimmer som verkligen ger den där djupkänslan och glittrar vackert i solen. Det kan jag dock inte fånga på de här bilderna. Eller? Jag gjorde ett försök alla fall och det resulterade i ett bildspam.
I fönstret.
På min altan med en ros om letat sig in över spaljen. Nej, den blommade så klart inte, men den var fortfarande grön.
Dagsljus på de första två, sedan blixt. Den vita bakgrunden är snö på altanräcket. Det röda är min husvägg.

Kommentarer

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-01-22 09:44:46

Tvättmaskin 3+4 är igång här :) känner igen mig! Jag tänker nästan att för varje matlådelunch kan jag försvara ett lackköp... det underlättar. Och diska? nää men inte kan du riska den tjusiga manikyren o naglarna med sånt... :D



Sara.. är hon ett fleck eller shimmerlack? Som nybörjare har jag så svårt lära mig se och klassificera lacken. Men jag försöker lära!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-22 09:49:44

Kitty! Du är ambitiös! Jag är fortfarande i kaffekoppstadiet. Har läst nagellacksforum istället för att starta upp alla hushållsgöromål...



Sara är enligt mig ett glassfleck, skimren är stora och ser ut som glas, men helt ärligt, det är skitsvårt att veta ibland. Skillnaden är ganska flytande mellan grova skimmer och fina flecks precis som mellan grova flecks och microglitter, i mina ögon. Jag är värdelös på att bestämma finish... :D

Postat av: Polityr
Publicerad 2012-01-22 10:13:26

Riktigt snyggt och "levande"!

Postat av: lepidopteria
Publicerad 2012-01-22 10:37:55

Gorgeous red color

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-01-22 10:48:22

Ja, tiden och helgerna rinner iväg väldigt snabbt. Vi verkar vara lika gamla du och jag :) Apropå tant så blev kallad för det när jag var 22-23 :D. Flickan var då inte mer än 2-3 år gammal...



Sara är jättefin och hela Fire & Ice kollektionen är underbar.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-22 11:30:52

Polityr! Ja, de blir snyggt med de här större skimmerkornen.



Lepidopteria! Yes, it is lovely!



MNPO! Vad skönt att vi är några gamlingar ute i bloggsvängen! Ibland känns det som att alla är 20-någonting. :D



Ja, det är en underbar kollektion! Jag upptäckte precis att jag inte sammanfattat den. Tack för att du "påminde" mig.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-01-22 11:44:17

Ojojoj vad jag känner igen mig. Satte på en extra balja kaffe för att slippa komma igång med dagens sysslor. :) Behöver verkligen städa och greja men det viktigaste är att gå igenom alla bloggar först. :) Önskar att jag inte var så segstartad på helgerna.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-01-22 11:45:55

Men...jag glömde ju kommentera det väsentliga här, lacket. Underbart är vad det är. Älskar Zoya's skimmerlack/flecklack.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-22 16:01:51

Pamsan! Ja, nu har jag varit duktig och tvättat två maskiner (har en kvar) och lagat matlådor, skurat köket och dammsugit och diskat. Och brutit en naglel... :D

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-01-22 20:19:58

Vi är säkert fler än vad vi tror :D Känns bra!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-22 21:17:34

MNPO! Ja, speciellt bland nagellacksbloggarna. Men jag känner ingen annan i min ålder som bloggar. :D

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-25 08:35:43

Du är ju ingen tant! Tiden rinner ju visserligen iväg alldeles för fort, men du är ändå ingen tant! Jag kommer inte heller vara någon tant när jag är runt 40, så det så. :p



Sara är skitfin! Jag hoppas att jag kan utöka min Zoya-samling lite snart, när det lugnat sig med vårkollektioner som lockar och sånt där. De har så extremt många fina lack som jag inte har än!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-25 18:00:24

Chaosophia! Jag är visst en tant. Jag gillar att vara en tant. En lite barnslig tant i och för sig.

Sara är vacker och Zoya är ett märke med många godingar!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela