Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

W7 Metallic Saturn

Publicerad 2012-01-19 17:05:00 i Naglar i grönt,

Låt oss kasta ett öga på fler av de roliga "planetlacken" från W7. Metallic Saturn ingår i en duokrom kollektion men jag ser inte att det skulle vara duokromatiskt själv. Det är en antikguldig grön, samma färggrupp som t.ex LA Girls Metal Antique Gold. Jag lyckades inte uppfatta något annat än att det är ett varmt guldgrönt lack med mycket skimmer.Det myckna skimret är dessutom av en sådan karaktär at det blir lite spår i det av penseln.
Tre lager av lacket som hade en helt vanlig formula utan konstigheter förutom det där med spåren av penseln och det kanske kan motverkas med större skicklighet hos den som håller i penseln. Färgen är alla fall himla fin även om den inte hoppar upp och skriker "jag är unik!" varje gång man tittar på det. Alla lack kan ju inte göra det. Sen kan jag säga att jag funderade länge på om jag skulle köpa den eller inte eftersom den liknar så många lack jag redan har, men sen vann min önskan att skaffa ett komplett litet solsystem, eller åtminstone de delar av det som fanns. Den här färgen är ju snygg dessutom, duokrom eller inte...

Kommentarer

Postat av: BrilliantNail
Publicerad 2012-01-19 18:38:36

Kanske inte så väldigt unik, men fin är den ändå, mycket fin!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-01-19 18:42:00

Fin färg. Jag tror jag också har en liknande färg, från MNY.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-19 18:46:56

Briliant! Ja, den är snygg i färgen.



MNPO! Jag har en som är varmt grön från MNY men den är betydligt ljusare och grönare.

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2012-01-19 19:54:42

En otroligt snygg färg, om du frågar mig!!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-19 21:11:54

Makeupoholic! Ja, färgen är fin.

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-01-19 21:13:53

Älskar't!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-19 21:14:24

Andrea! Det är en vacker nyans, det är det!

Postat av: Annie
Publicerad 2012-01-19 22:33:14

Jättefin färg!

Postat av: Lisa
Publicerad 2012-01-19 22:46:25

Det här påminde mig helt plötsligt om en gammal HippHipp-sketch med två norska äventyrare som tävlar om vem som har utfört den mest enastående bedriften (typ åka kundvagn till nordpolen). ”Jeg er unik!”

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-20 06:33:42

Annie! Ja, det är det!



Lisa! Haha, ja, jag förstår att du tänker på den. :D

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-22 13:25:03

Synd att den inte är duokrom alls, men den är fortfarande skitfin! Jag var nära på att klicka hem lacken igår faktiskt, men man kunde inte betala med PayPal, så det sket sig. :(

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-22 16:04:01

Chaosophia! Vore jag inte sjuk nog att vilja ha en komplett kollektion skulle du fått det av mig. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela