Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Tony Moly Neptune

Publicerad 2012-01-16 18:16:00 i Naglar i grönt,

Vi har en koreans dag idag, tycker jag, och tittar på ännu ett lack från Korea. Tony Moly är ett märke som gör fantastiska glitter och ett som jag varit sugen på länge och äntligen klickade hem är Tony Molys Neptune. Ett opakt glitter med olika nyanser av grönt. 
Magiskt nog täcker det med ett lager av lacket. Tyvärr är bilderna inte de bästa då det var mulet ute så lacket inte tändes. Provade även under OTT-lampan, de två sista klickisarna ovan och detaljbilden nedan är tagna under lysröret. Sista tre bilderna i inlägget är utomhus igen.
Lacket täcker alltså med ett lager men kräver ett par rejäla lager överlack för en slät yta. Torktiden är mycket snabb. Det är ett väldigt bra glitterlack faktiskt, och det finns flera färger att välja på. Jag köpte mitt på eBay, så klart. Absolut värt att prova om man är en glitterälskare.

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-01-16 19:54:58

Åh så fint!

Postat av: Solveig
Publicerad 2012-01-16 20:01:04

Fy søren, så fint! Jeg tror jeg må ha noen Tony Molys, ja! Åååh!

Postat av: BrilliantNail
Publicerad 2012-01-16 20:13:49

Det ser jättefint ut! Köpte Jupiter för ett tag sedan, men den har fått stå och vänta på hyllan i snart 2 månader. Men nu måste jag testa den. Glitterlack som täcker i ett lager låter som en dröm.

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-01-16 20:21:04

Underbart fint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-16 21:08:48

Ser fint ut...

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-16 21:10:06

Kerstin! Det är det!



Solveig! Ja, jag har bara ett men det är ju ett kalaslack!



Brilliant! Jag är lite sugen på att köpa alla men än då länge har jag bara detta.



MNPO! Ja, det är det!



Emma! Ja, det är jättetjusigt!

Postat av: honmednaglarna
Publicerad 2012-01-16 21:24:37

Det där var ju bara löjligt snyggt!! Svag för grönt..



Ah, det skulle ju vara kul att ha ett Chanel-lack, men nöjer mig nog med Evening at Chateau Marmont tills jag vinner på Triss elr Lotto elr något liknande ;) Men du har nog rätt, dupes är de verkligen inte, det har jag också tänkt flera gånger.. Förstod inte alls likheten folk pratade om först, men efter ett par swatchbilder fick jag erkänna att de har samma stuk :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-16 21:29:35

honmednagarna! Ja, det är himla snyggt. Jag är också sva för grönt.



Jag hänger inte med i diskussionen nu. JAg håller med om att EaCM och Perdot inte är dupes, absolut, men jag förstår inte riktigt kontexten. Är kanske trög eller så pratar du inte med mig utan med Emma?

Postat av: Vikab
Publicerad 2012-01-16 21:33:40

Ojojoj. Kan man nånsin få nog av gröna glitterlack. Gorgeous!

Postat av: Lela
Publicerad 2012-01-16 22:53:24

Glitter som täcker på ett lager och blir så snyggt?! Jag måste testa själv innan jag riktigt tror på det;) kul med lite nya märken, är de dyra?

Postat av: Dragoonflys sminkblogg
Publicerad 2012-01-17 00:02:43

Riktigt härlig färg!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-17 05:49:19

Vikab! Nej, jag får aldrig nog!



Lela! Det finns flera säljare på eBay. Kolla!



Dragonfly! Ja, det är det!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-01-17 18:12:48

Vilket fantastiskt lack! Och ett märke jag aldrig hört talas om också, sånt är alltid kul. :-)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-17 20:27:08

Nailtastic! Vad roligt att kunna visa dig något nytt!

Postat av: honmednaglarna
Publicerad 2012-01-17 22:28:37

ojdå, ouppmärksam jag är :S är ni två som skriver denna bloggen? hur vet jag vem som skrivit vilket inlägg? :D

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-18 05:43:48

honmednaglarna! ja, vi är två, Sminkan och Emma, som bloggens namn. :D

Emma bloggar något mindre frekvent men du kan se hennes inlägg genom kategorimärkningen. Alla hennes kategorier börjar med "Emmas".

Postat av: honmednaglarna
Publicerad 2012-01-19 19:04:17

Där ser man, det var ju dumt av mig att inte fatta det ^^ men nu vet jag i alla fall :D

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-19 19:21:03

Honmednaglarna! Du är inte den första, och blir nog inte den sista heller, som inte tänker på bloggens namn. Ingen fara heller, men det kan bli lite förvirrat när man inte vet vad för konversation man hamnat i. :D

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-20 15:05:19

Jahapp.. nu måste jag visst kolla in Tony Molys glitterlack också, jag som trodde jag skulle slippa! Fick pengar idag, har redan spenderat alldeles för mycket.. plus att jag vill fixa Laylabeställningen snart!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-20 18:19:04

Chaosophia! Säg till när du vill göra Layla-beställningen så sätter jag in pengar till dig. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela